نسخه تازه macOS با نام Ventura معرفی گردید

به گزارش وبلاگ ساختمان، اپل دقایقی پیش در رویداد توسعه دهندگان خود از نسل نو سیستم عامل macOS با نام macOS ونتورا رونمایی کرد که قابلیت های نوی را نظیر Stage Manager و بهینه سازی هایی برای بخش Spotlight به کاربران ارائه می دهد.

نسخه تازه macOS با نام Ventura معرفی گردید

قابلیت Stage Manager به شما یاری می نماید بدون هیچ گونه مزاحمتی روی اپلیکیشنی که استفاده می کنید تمرکز کنید و سایر اپ های استفاده نشده را در یک سمت قرار دهید تا از هم جدا شوند. کاربران بعلاوه به راحتی می توانند آیکن ها را از روی دسکتاپ به پنل کناری اپلیکیشن ها بفرستند.

سیستم عامل macOS ونتورا بعلاوه بهینه سازی هایی را به بخش Spotlight (موتور جست وجوی مک) اضافه نموده است. کاربران می توانند پیش نمایش فایل ها را در Spotlight مشاهده نمایند و جست وجوی اینترنتی دقیق تری داشته باشند. Spotlight بعلاوه از اپلیکیشن های بیشتری از جمله Photos و Live Text و موارد دیگر پشتیبانی می نماید. در واقع افراد اکنون می توانند عکس ها را از کتابخانه تصاویر، متن ها را از درون تصاویر و حتی میانبرها پیدا نمایند.

اپل بعلاوه بهبودهای زیادی را به اپلیکیشن Mail مک اضافه می نماید. کاربران اکنون می توانند ایمیل های خود را زمان بندی نمایند و حتی پس از ارسال ایمیل برای مدت زمان کوتاهی آن ها را لغو نمایند. این اپلیکیشن اکنون در macOS ونتورا پیش نمایش های کامل تری دارد، قادر است پیشنهادهای فوری را به کاربر دهد و غلط های تایپی آن ها را اصلاح کند.

غول فناوری آمریکا در نسخه تازه macOS قابلیت های تازهی را به مرورگر سافاری اضافه نموده است. کاربران می توانند گروهی از تب ها را با دوستان یا خانواده خود به اشتراک بگذارند. برای مثال این قابلیت هنگامی که می خواهید با دوستان به سفر بروید و قصد دارید با هم چند لینک را مرور کنید، بسیار کاربردی و مفید است. این مرورگر بعلاوه از ویژگی Passkeys بهره می برد که جایگزینی برای پسوردهای سنتی در پلتفرم های مختلف اپل است. در نهایت باید اشاره کنیم که سیستم عامل macOS ونتورا اواخر سال جاری برای همه مک های پشتیبانی شده در دسترس خواهد بود.

منبع: macrumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "نسخه تازه macOS با نام Ventura معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه تازه macOS با نام Ventura معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید