موزه هایی که نابغه چینی معماری بنا کرد

به گزارش وبلاگ ساختمان، یو مینگ پِی معمار برجسته چینی - آمریکایی در طول حیاتش بناهای قابل توجهی از جمله چندین موزه مشهور دنیا و هرم موزه لوور در پاریس را طراحی کرد.

موزه هایی که نابغه چینی معماری بنا کرد

به گزارش وبلاگ ساختمان، یو مینگ پِی که بیشتر با نام آی ام پِی (I. M. Pei) شناخته می گردد، یک معمار مدرن با معروفیت دنیای بود که در سال 2019 درگذشت. شاید برای علاقه مندان به تاریخ هنر جالب باشد که بسیاری از ساختمان های طراحی شده به وسیله پی موزه های هنری بودند. این یعنی با حضور در بسیاری از این موزه های هنری شما می توانید همزمان هم از آثار هنری و هم از معماری چشم نواز آن ها دیدن کنید.

موسسات فرهنگی که پی طراحی نموده است، بازتابی از میراث آثاری هستند که در آن ها نگهداری می شوند. تمامی این ساختمان ها با سبک معماری شهرهایی که در آن واقع هستند همخوانی دارند و در عین حال نمایانگر سبک خاص پی در معماری هستند.

پی در دوران حیاتش تمام جوایز مهم دنیا را کسب کرد که از جمله آن ها به جایزه معماری پریتزکر که به نوبل معماری مشهور است می توان اشاره نمود. این معمار در چین به دنیا آمد، در هنگ کنگ و شانگهای بزرگ شد و در دوران بزرگسالی در ایالات متحده آمریکا زندگی کرد. او در نهایت در ماه مه سال 2019 در سن 102 سالگی درگذشت.

در ادامه تعدادی از برجسته ترین موزه های دنیا که به وسیله این معمار طراحی شده اند را دیدن می کنید:

1. ساختمان شرقی در گالری ملی هنر واشنگتن دی سی

در سال 1948 ، پی کار خود را به عنوان یک معمار با شرکت نیویورکی Webb and Knapp شروع کرد. سپس در دهه 1950 اولین موزه هنری خود را خلق کرد. این معمار و اعضای گروهش ساختمان شرقی را در گالری ملی هنر واشنگتن دی سی طراحی کردند. طراحی مدرن به وضوح به مجموعه ای از آثار هنری معاصر اشاره دارد. علاوه بر این، انتخاب سنگ مرمر صورتی تنسی از همان معادنی که برای ساختمان غرب ارائه شده است، آن را به یک افزودنی طبیعی تبدیل می نماید.

2. هرم لوور

در سال 1981، رئیس جمهور فرانسه مینگ پی را برای ملحق شدن به تیم بازسازی کننده موزه لوور انتخاب کرد. در ابتدا، اضافه شدن هرم در حیاط به علت تضاد آن با معماری نئوکلاسیک مورد انتقاد نهاده شد. با این حال، این هرم امروزه یکی از نمادین ترین نقاط گردشگری پاریس است.

3. موزه میهو در کیوتو

موزه میهو در ژاپن در دهه 90 میلادی ساخت شد. این موزه خانه مجموعه خصوصی شامل آثار تاریخی آسیایی و غربی است. حدود سه چهارم این موزه در کوهستان ساخته شده است. پی از همان سنگ آهک بژ فرانسوی که در لوور استفاده نموده بود به همراه سقف بزرگ متشکل از شیشه و فلز برای طراحی این موزه استفاده کرد.

4. موزه MUDAM در شهر لوکزامبورگ

موزه هنر معاصر لوکزامبورگ که بیشتر با نام MUDAM شناخته می گردد در سال 2006 خلق شد. این موزه در همان سال نخست فعالیت با حضور چشمگیر بازدیدکنندگان یعنی بیش از 115,000 بازدیدکننده روبرو شد.

5. موزه هنر اسلامی دوحه

مینگ پی در سن 91سالگی موزه هنر اسلامی دوحه را طراحی کرد. این موزه دیدنی در جزیره ای مصنوعی قرار گرفته است. طراحی آن بر اساس تحقیقات درباره سبک ها و فرهنگ معماری اسلامی انجام شده است. پی با آنالیز مساجد در سراسر دنیا، به ویژه از طراحی ساده و بازی نور بر روی چشمه وضو قرن سیزدهمی مسجد احمد بن تولون در قاهره الهام گرفت.

منبع: دنیای سفر

به "موزه هایی که نابغه چینی معماری بنا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه هایی که نابغه چینی معماری بنا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید