عکس ، میمون ها و لمورها دیگر بالای درخت نمی مانند!

به گزارش وبلاگ ساختمان، افزایش دما و جنگل زدایی، حیوانات درختی را وادار می نماید تا زمان بیشتری را روی زمین در جستجوی سایه و آب بگذرانند.

عکس ، میمون ها و لمورها دیگر بالای درخت نمی مانند!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ساختمان، گونه های درختی از میمون ها و لمورها در حال سپری کردن زمان فزاینده ای در کف جنگل هستند و در پی پناه بردن از افزایش دما هستند.

بیشتر بخوانید:

عکس | این میمون تنها 15 گرم وزن دارد

عکس | آپولو وارد میدان رقابت خودروهای برقی شد

دانشمندان می گویند تغییر سبک زندگی درختی نشانه ای نگران نماینده است که نشان می دهد حیوانات در جنگل هایی که به وسیله فعالیت های انسانی و تغییرات آب و هوایی آسیب دیده اند برای بقا کوشش می نمایند.

این هشدار در پی مطالعه ای بر اساس بیش از 150000 ساعت از 47 گونه پستانداران درختی ساکن در تقریبا 70 مکان در ماداگاسکار و قاره آمریکا صادر شد.

بعضی از حیوانات، از جمله میمون های زوزه کش (جنس Alouatta) و لمورهای بامبو (جنس Hapalemur)، در مناطقی که جنگل هایشان تخریب و تکه تکه شده است، زمان بیشتری را روی زمین می گذرانند.

در بیشتر کشورهای گرمسیری که این گونه ها زندگی می نمایند، انسان ها جنگل را ضبط نموده اند. این اتفاق شکافی ایجاد می نماید و سایه بان جنگل را از میان می برد که باعث افزایش دما می گردد.

طبق آنالیز های به عمل آمده لمورهای بامبو در ماداگاسکار حدود نیمی از ساعات بیداری خود را در سطح زمین سپری می نمایند. لمورهای بامبو معمولاً در جنگل زندگی می نمایند و لمورهای درختی هستند. اما در جنوب ماداگاسکار، یک منطقه بسیار تکه تکه، آن لمورهای بامبو از جنگل بیرون می آیند و علف ها را می چرند و کمی شبیه گاوهای کوچک شده اند.

این مطالعه نتیجه گرفت که گونه هایی که در گروه های بزرگ زندگی می نمایند و آن هایی که غذاهایی غیر از میوه می خورند، احتمالاً زمان بیشتری را در کف جنگل می گذرانند.

این نشان می دهد که این گونه های انعطاف پذیرتر ممکن است بتوانند تا حدودی سبک زندگی خود را در واکنش به تغییرات آب و هوا و از دست دادن زیستگاه، حداقل در کوتاه مدت، تطبیق دهند.

اما تیموتی اپلی در اتحاد حیات وحش باغ وحش سن دیگو، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در کالیفرنیا، هشدار می دهد که پستانداران درخت زی نمی توانند به میزان کافی سریع خود را با تغییرات آب و هوایی وفق دهند تا با جنگل زدایی و تغییرات آب و هوایی همگام شوند و باید به طور مداوم از زیستگاه این حیوانات حفاظت گردد.

منبع: نیوزساینتیست

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، میمون ها و لمورها دیگر بالای درخت نمی مانند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، میمون ها و لمورها دیگر بالای درخت نمی مانند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید