نگاهی به آمارهای اندروید در امسال

به گزارش وبلاگ ساختمان، اوریو بین نسخه های مختلف اندروید هنوز هم بزرگترین سهم را در اختیار دارد و روی 28.3 درصد از دستگاه ها نصب شده است. در دره های بعدی نیز اندروید نوقا (مجموع 7 و 7.1) با 19.2 درصد، مارشمالو با 16.9 درصد و لالی پاپ با 14.5 درصد قرار دارند. اندروید 9 پای هم با 10.4 درصد در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

نگاهی به آمارهای اندروید در امسال

هرچند عملکرد گوگل در زمینه افزایش سرعت به روزرسانی ها در حال بهبود است اما فرسنگ ها با اپل فاصله دارد. کمپانی کوپرتینویی به لطف زیست بوم بسته و کنترل کامل روی سخت افزار و نرم افزار با سرعتی بی نظیر آخرین به روزرسانی ها را به دست کاربران می رساند. برای مثال iOS 12 تنها در 23 روز روی 50 درصد از آیفون ها و آیپدهای سازگار با آن نصب شده بود و از فوریه گذشته 80 درصد دیوایس های اپل به این نسخه آپدیت شده اند. گوگل اما ماه ها بعد از ارائه اویو هنوز به این درصد دست پیدا نکرده است.

یکی از دلایل عملکرد کند گوگل در ارائه به روزرسانی وجود سخت افزار و پوسته های نرم افزاری متعددی است که به وسیله شرکت های مختلف عرضه کننده موبایل به کار برده شده اند. گوگل امیدوار است با پیاده سازی روش های جدیدی مثل پروژه تربل و مین لاین سرعت انتشار به روزرسانی های کوچک و اصلی اندروید را افزایش دهد. هدف از اینکار کاهش خطرات امنیتی و افزایش کارایی دستگاه ها در کمترین زمان ممکن عنوان شده است.

منبع: انتخاب

به "نگاهی به آمارهای اندروید در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به آمارهای اندروید در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید