هشدار استاندار خوزستان: دو هفته دیگر نتیجه عدم رعایت را می بینیم

به گزارش وبلاگ ساختمان، خبرنگاران/خوزستان استاندار خوزستان گفت: میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در هفته گذشته در استان خوزستان 59 درصد بوده اما این هفته به 42 درصد رسیده است؛ نتیجه این کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی دو هفته دیگر خود را نشان می دهد.

هشدار استاندار خوزستان: دو هفته دیگر نتیجه عدم رعایت را می بینیم

غلامرضا شریعتی در جلسه نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (19 مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با تسلیت شهادت پزشک مدافع سلامت اهوازی به دلیل ابتلا به کرونا اظهار کرد: این پزشک برای بار دوم به کرونا مبتلا شده بود که متاسفانه این بار جان خود را در راه سلامتی مردم از دست داد.

به گزارش وبلاگ ساختمان، وی با اشاره به شرایط شیوع کرونا، اضافه نمود: شرایط کرونا مجدداً در حال اوج گیری و افزایش است. اگرچه خوزستان از میان 45 شهر آلوده در سطح کشور، هیچ شهر آلوده ای ندارد اما شهرهای قرمز پرخطر داریم.

استاندار خوزستان گفت: اقدامات انجام شده نشان می دهد شیب ابتلا همچنان به صورت ملایم رو به افزایش است و تا حدود زیادی در حال ملایم تر شدن است و در حال نزدیک شدن به پلاتو است. اگر همه دست به دست هم دهیم و مردم نیز به ما کمک کنند، شرایط بهتر خواهد شد.

وی اضافه نمود: رصد یکی دو هفته پیش نشان می دهد که شیب بیماری ملایم تر شده و این شرایط خوزستان، برعکس شرایط استان های دیگر است.

شریعتی گفت: اگر همه چیز را رها کنیم مانند بسکمک از استان های دیگر که اکنون در حال تبدیل به شرایط غیرقابل کنترل هستند، ما نیز به این سمت می رویم و اوج قبلی گریبان گیر ما می شود.

وی بیان کرد: میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در هفته گذشته در استان خوزستان 59 درصد بوده اما این هفته به 42 درصد رسیده است؛ نتیجه این کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی دو هفته دیگر خود را نشان می دهد.

استاندار خوزستان گفت: اگر چه اکنون شرایط نسبتا قابل تحملی داریم اما با عدم رعایت، ممکن است به شرایط غیرقابل کنترل برسیم بنابراین ادارات باید اهتمام ورزند و اجازه ورود افراد بدون ماسک به ادارات داده نشود.

وی اضافه نمود: اصناف نیز به افرادی که از ماسک استفاده نکرده اند خدمات ارائه ندهند. به مسئولان اداراتی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند تذکر جدی داده شود و در صورت لزوم برخورد شود.

شریعتی شرح داد: اکنون اداره و مدیریت شرایط بسیار آسان تر از زمانی است که اوضاع از دست ما خارج بشود؛ تا دیر نشده باید ممانعت کنیم.

وی با اشاره به روشن بودن پارک ها، گفت: شهرداری ها باید پارک ها را خاموش کنند. فرمانداران شهرستان ها باید به شهرداری ها ابلاغ کنند که پارک ها را خاموش کنند. هر چند خاموش کردن پارک ها تبعاتی دارد اما باید تحمل کنیم. مجبور هستیم برای سلامت مردم تا زمانی که در این شرایط قرار داریم در این زمینه اقدام کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به پشت سر گذاشتن اربعین حسینی بیان کرد: از همکاری مردم در روز اربعین حسینی به دلیل عدم مراجعه به مرزها و درک شرایط تشکر می کنیم.

وی با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: با رعایت دستورالعمل های ساده می توان از گرفتار شدن در بیمارستان ها جلوگیری کرد. ما نمی گوییم کسی که ماسک استفاده می کند مبتلا نمی شود اما باید میزان آلودگی را به حداقل برسانیم.

شریعتی گفت: فرمانداران باید گشت های ترکیبی و نظارتی را جدی بگیرند و فعال کنند. همچنین نسبت به اتخاذ تصمیماتی که باید توسط ستاد استانی و ملی اتخاذ شود، اقدام نکنند. فرمانداران برای جلوگیری از بی نظمی، قبل از تصمیمات باید با ستاد استانی مدیریت کرونا مشورت کنند و تصمیم بگیرند زیرا در صورت نبود هماهنگی، نگاه مردم نسبت به رفتار و عملکرد ما متفاوت خواهد شد.

وی شرح داد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز باید به بیمارستان ها سر بزند و علت موارد مرگ در برخی بیمارستان ها را بررسی کند.

استاندار خوزستان گفت: در خصوص رستوران ها تصمیم گیری خواهد شد. نیروی انتظامی نیز باید در بیمارستان رازی اهواز مستقر شود.

وی ادامه داد: حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست و شرایط تحصیل به صورت مجازی برای دانش آموزان فراهم شده است اما نمی گوییم که مدرسه تعطیل است.

شریعتی گفت: حضور دانش آموزان روستایی در مدارس بیشتر است که باید امکان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس روستایی فراهم باشد.

وی اضافه نمود: در خصوص برگزاری نماز جماعت در مساجد و ادارات نیز دانشگاه علوم پزشکی اهواز باید بررسی های لازم را انجام دهد و اعلام نظر کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هشدار استاندار خوزستان: دو هفته دیگر نتیجه عدم رعایت را می بینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار استاندار خوزستان: دو هفته دیگر نتیجه عدم رعایت را می بینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید