پارک جنگلی کشپل

به گزارش وبلاگ ساختمان، پارک جنگلی کشپل یا تفرجگاه جنگلی کشپل چمستان در شهرستان نور مازندران در شهر چمستان در راستا ییلاقی لاویج و در حد فاصله دوونیم کیلومتری از چمستان با موقعیت جغرافیایی از شمال به جاده نور ـ چمستان و از جنوب به کوه لاویج و آب گرم لاویج و شرق به جنگل های چمستان و از غرب به لاویج رود و شهرک صنعتی چمستان واقع شده است.

پارک جنگلی کشپل

این عرصه به مساحت 7/21 هکتار می باشد و از نظر پوشش هم دارای شش تیپ جنگلی توسکا، لرک، بلوط، افرا، ممرز، انجیلی است.

پارک جنگلی کشپل به لحاظ دارا بودن چشمه های آب فراوان حائز اهمیت بوده به گونه ای که در مجموع در محدوده تفرجگاه کشپل ده چشمه با دبی میانه 3 تا 5/0 لیتر در ثانیه شناسایی شده اند ضمن این که رودخانه لاویج رود هم از کنار این پارک زیبا عبور می کند.

امکانات و تجهیزات موجود در پارک جنگلی کشپل:

آلاچیق، رستوران، قهوه خانه سنتی، فروشگاه مواد غذایی، چشمه های آب معدنی، راه پلکانی برای پیاده روی به عرصه ی بالادست، تاسیسات روشنایی، آلاچیق، سکو برای استقرار چادر، نمازخانه، سرویس بهداشتی، تلفن عمومی، محیط بازی بچه ها و..

سوغات جنگل کشپل:

به علت وجود گل ها و گیاهان فراوان و خوشبو زنبورهای فراوانی این محل را برای گرده افشانی انتخاب نموده اند و همین امر موجب فراوری عسل معروف لاویج در این منطقه شده است شما می توانید با سوغات بردن این عسل خوش طعم تا مدت ها شیرینی سفر را در ذهنتان ماندگار کنید.

آدرس پارک جنگلی کشپل:

پارک جنگلی کشپل در مازندران، چمستان راستا ییلاقی لاویج و در 2/5 کیلومتری چمستان واقع شده است. این پارک جنگلی در ابتدای جاده آسفالته لاویج در محور چمستان به آمل می باشد.

نکته:

توصیه می گردد اگر در پی فضایی خلوت و سکوتی رویایی می گشت یک روز در وسط هفته به کشپل بروید و هنگام سفر به آنجا کفش و لباس مناسب برای جنگل نوردی همراه داشته باشید. سفری خوش در پیش داشته باشید.

منبع: گردشبان

به "پارک جنگلی کشپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک جنگلی کشپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید