خوراکی های خوشمزه پرو که باید امتحان کنید

به گزارش وبلاگ ساختمان، شاید یک روش برای شناخت بهتر فرهنگ های نو، امتحان کردن غذاهای محلی آنها باشد. در پرو که کشوری زیبا در آمریکای جنوبی و خانه بخش هایی از جنگل آمازون و شهر زیبای ماچو پیچو است هم، نوشیدنی ها و غذاهای فوق العاده ای وجود دارد که شما می توانید با امتحان کردن آنها با ذائقه و فرهنگ مردم این کشور بیشتر آشنا شوید. با این مقاله خبرنگاران همراه باشید تا تعدادی از برترین هایشان را به شما معرفی کنیم.

خوراکی های خوشمزه پرو که باید امتحان کنید

1. کائوسا رینا (Causa Rellena)

غذایی با پوره سیب زمینی پروئی است که به صورت لایه لایه با سبزیجات، مرغ و ماهی پر شده است. پرو دارای 4000 نمونه سیب زمینی مختلف است اما این غذا با نوعی از سیب زمینی زرد طلایی پرویی تهیه می گردد. یکی از مهم ترین قسمت ها در این غذا طریقه سرو آن است که با تخم مرغ آب پز و گیاهان تزیین می گردد.

2.پیتزا

خیلی جالب است که غذاهای کشورهای دیگر را بشناسید، طعم آنها را امتحان نموده و حتی با نمونه های دیگر مقایسه کنید. به عنوان مثال پیتزا که در همه جا یافت می گردد. یکی از برترین پیتزاهای مارگاریتا حتما نمونه ای است که در La Pizza carlo در کوسکو یافت می گردد. رستورانی با جوی دوست داشتنی که مواد مصرفی آن تازه هستند و برخورد محبت آمیز و گرم صاحب آن هم طعم این پیتزای تنوری را چند برابر خوشمزه می نماید. فقط در این رستوران کارت اعتباری قبول نمی نمایند.

3. سویچه (Ceviche)

غذایی دریایی که در منطقه ها ساحلی آمریکای جنوبی هواداران زیادی دارد. این غذا ماهی خام مزه دارشده با آب مرکباتی مانند لیمو است. غذای مذکور معمولا با فلفل، ذرت یا سیب زمینی شیرین سرو می گردد. این غذا به وسیله بیشتر افرادی که به پرو سفر نموده اند، به شما پیشنهاد خواهد شد. اما اگر علاقه مند هستید که خودتان این غذا را تهیه کنید، به فروشگاه سن پدرو در کوسکو بروید تا بتوانید فرآورده های تازه دریایی را تهیه کنید.

4. الپاکا (Alpaca)

الپاکا(Alpacas) که گونه ای لاما در آمریکای جنوبی است، در گذشته به عنوان یک خوراکی لذیذ مطرح بوده است .امروزه در پرو به خاطر گوشت و پشمش پرورش داده می گردد و شما می توانید در بسیاری از رستوران ها در پرو گوشت الپاکا را پیدا کنید. احتمالا از خوردن این گوشت لذت خواهید برد.

5. چری مویا (Cherimoya)

یکی از میوه های بسیار خوشمزه ای که بشر تا امروز شناخته است، چری مویا (Cherimoya) است و هواداران زیادی هم دارد. یک میوه بیضی شکل سبز و کوچک که طعم شیرینی دارد (طعمی که ترکیبی از موز، توت فرنگی و آناناس است). می توانید آن را تکه تکه نموده و بخورید یا از وسط دونیم نموده و با یک قاشق درون آن را میل کنید. در پرو حتی چری مویا (Chirmoya) ممکن است در بستنی و ماست هم یافت گردد.

6. اینکا کولا (Inca Kola)

نوعی نوشیدنی است که در پرو فراوری می گردد و بیشتر افرادی که به آن کشور سفر می نمایند، ترجیح می دهند به جای نوشابه های دیگر از این نمونه استفاده نمایند؛ یک نوشیدنی زرد رنگ و گازدار. اگر نتوانستید به کشور پرو بروید و جایی این نوشیدنی را یافتید، حتما امتحان کنید؛ طعم جالبی دارد.

7.قهوه

به خاطر دارید که برترین قهوه ای که خوردید کجا بوده است؟ بسیاری از افراد بعد از خوردن قهوه پرویی غلیظ، سیاه و تاز ه Urubamba که در شهری به همین نام کشت می گردد، می گویند که این برترین نمونه ای بوده که تا به حال نوشیده اند. علاوه بر خوردن آن در پرو می توانید مقداری از این قهوه سیاه و خوشمزه را از فروشگاه سن پدرو بخرید و در منزل هم از نوشیدن آن لذت ببرید.

8. چیچا مورادا (Chicha Morada)

یک نوشیدنی شیرین که از ذرت بنفش معروف پرویی تهیه می گردد. برای تهیه آن، ذرت بنفش با آناناس، شکر، دارچین و میخک جوشانده می گردد. اما این نوشیدنی در هر رستورانی یافت نمی گردد و معمولا در جایی که به وسیله مردم محلی اداره می گردد آن را می یابید.

9.کویی (Cuy)

غذایی است که در بیشتر رستوران های پرو یافت می گردد. Cuy خوکچه هندی سرخ شده یا کبابی است. بله همان خوکچه های هندی بامزه ای که در آمریکا به عنوان حیوان خانگی از آن ها نام برده می گردد، در پرو به عنوان یک غذای لذیذ مطرح است. به دو طریق می توان این غذا را سفارش داد. Cuy Chactado که گوشت پهن شده است و Cuy al palo که با سیخ کباب شده است. اگرهمیشه شجاعت چشیدن غذاهای نو را دارید، پرو را بدون خوردن این غذا ترک نکنید.

منبع: کجارو / huffingtonpost.com

به "خوراکی های خوشمزه پرو که باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی های خوشمزه پرو که باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید