پرفروش ترین بازی های هفته گذشته؛ زلدا و فرمول یک در صدر

به گزارش وبلاگ ساختمان، بازی The Legend of Zelda: Skyward Sword HD توانست در اولین هفته عرضه ی خود صدرنشین جدول پرفروش ترین بازی های فیزیکی انگلستان گردد و نام خود را به اسم یکی از قسمت های این سری که توانسته به چنین چیزی دست یافته، ثبت کند.

پرفروش ترین بازی های هفته گذشته؛ زلدا و فرمول یک در صدر

در این هفته دو بازی نو The Legend of Zelda: Skyward Sword HD و F1 2021 منتشر شدند و توانستند رتبه های خوبی را در جدول کسب نمایند. با صدرنشینی این نسخه بازسازی شده از بازی The Legend of Zelda: Skyward Sword، این چهارمین باری است که اثری از مجموعه بازی افسانه زلدا توانسته رتبه اول پرفروش ترین بازی هفته در انگلستان را در اختیار بگیرد. قبل از آن، بازی Links Awakening در سال 2019، Wind Waker در سال 2003 و Ocarina of Time در سال 1998 توانسته بودند به این صندلی دست یابند. این بازی ها به ترتیب برای پلتفرم های نینتندو سوییچ، گیم کیوب و N64 منتشر شده اند.

Skyward Sword HD پیروز شده تا در زمان عرضه حدود 1.3 درصد بیشتر از Links Awakening فروش داشته باشد. این در حالی است که بازی Links Awakening هم زمان با عرضه کنسول سوییچ لایت و در ماه سپتامبر که معمولا فروش بازی ها بیشتر است، منتشر شده بود. با این وجود، باید در نظر گرفت که از سال 2019 تا به امروز تعداد دارندگان کنسول سوییچ در انگلستان افزایش یافته است.

نسخه HD و بازسازی شده Skyward Sword نسبت به نسخه اصلی که در نوامبر 2011 عرضه شده بود، 9 درصد فروش فیزیکی آن کمتر بوده است. نسخه اصلی توانسته بود رتبه هفتم جدول را در اختیار بگیرد. البته، فروش دیجیتالی در این آمار حساب نمی گردد و از آنجایی که دیگر نسخه کنسول وی (Wii) برای دانلود در دسترس قرار ندارد، به نظر می رسد که در واقع فروش نسخه نو در زمان عرضه بیشتر از نسخه اصلی بوده است.

در این میان، دیگر بازی نو این هفته یعنی F1 2021 توانسته مکان دوم جدول پرفروش ترین بازی های انگلستان را از آن خود کند. البته، این فروش نسبتا آرام و آهسته ای برای این بازی معروف کدمسترز محسوب می گردد و نسبت به اثر سال گذشته حدود 30 درصد فروش فیزیکی آن کاهش داشته است. 34 درصد از فروش فیزیکی بازی روی کنسول های خانواده ایکس باکس، 34 درصد روی کنسول پلی استیشن 4 و 32 درصد روی کنسول پلی استیشن 5 بوده است.

از دیگر تغییرات مهم این جدول می توان به مکان نو بازی Ratchet & Clank: Rift Apart اشاره نمود. این بازی که هفته گذشته در صندلی اول ایستاده بود، نسبت به هفته قبل با کاهش 80 درصدی فروش روبرو شد و به مکان دهم سقوط کرد. این در حالی است که بازی Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin هم نسبت به هفته گذشته با 68 درصد کاهش فروش روبه رو شده و در هفته دوم عرضه اش از رتبه دهم به رتبه سیزدهم رفته است.

شما می توانید جدول پرفروش ترین بازی های فیزیکی این هفته انگلستان را در پایین مشاهده کنید.

رتبه هفته قبلرتبه این هفتهنام بازی
بازی نو1The Legend of Zelda: Skyward Sword HD
بازی نو2F1 2021
23FIFA 21
54Mario Kart 8: Deluxe
65Animal Crossing: New Horizons
76Minecraft (نسخه نینتندو سوییچ)
117Super Mario 3D World + Bowsers Fury
98Grand Theft Auto 5
49Mario Golf: Super Rush
110Ratchet & Clank: Rift Apart

منبع: GameIndustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ

به "پرفروش ترین بازی های هفته گذشته؛ زلدا و فرمول یک در صدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرفروش ترین بازی های هفته گذشته؛ زلدا و فرمول یک در صدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید