چت بات Claude؛ رقیب ChatGPT از شرکت Anthropic تحت حمایت گوگل

به گزارش وبلاگ ساختمان، شرکت Anthropic که به وسیله کارمندان سابق OpenAI تأسیس شده است و تحت حمایت گوگل قرار گرفته است، چت بات هوش مصنوعی جدیدی به نام Claude را منتشر نموده است که عملکردی شبیه به ChatGPT دارد. بااین حال، این شرکت ادعا می نماید که تبادل نظر با چت بات آن ها ساده تر است و کمتر پاسخ های خطرناک فراوری می نماید.

چت بات Claude؛ رقیب ChatGPT از شرکت Anthropic تحت حمایت گوگل

شرکت Anthropic که تحت حمایت گوگل واقع شده است، از عرضه چت بات نوی به نام Claude اطلاع داد که به رقابت با ChatGPT می رود.

شرکت Anthropic که به وسیله کارمندان سابق OpenAI تأسیس شده است و تحت حمایت گوگل واقع شده است، چت بات هوش مصنوعی نوی به نام Claude را منتشر نموده است که عملکردی شبیه به ChatGPT دارد. بااین حال، این شرکت ادعا می نماید که تبادل نظر با چت بات آن ها ساده تر است و کمتر پاسخ های خطرناک فراوری می نماید.

گوگل چندی قبل گفت که 300 میلیون دلار در Anthropic سرمایه گذاری می نماید. این شرکت حالا چت بات Claude را در اختیار کاربران قرار داده است که می تواند نوشته ها را خلاصه کند، به سؤالات پاسخ دهد، در نوشتن به یاری شما بیاید و برنامه نویسی کند. در این برنامه می توانید لحن، شخصیت و رفتار چت بات را معین کنید و به نظر می رسد که این قابلیت پیشرفته تر از سه حالت چت بات بینگ است.

درمجموع به نظر می رسد که هدف Anthropic ساخت یک دستیار هوش مصنوعی صادق، اما بی خطر برای یاری به کاربران بوده است. این برنامه به اینترنت دسترسی ندارد و به گونه ای طراحی شده است که خودکفا باشد.

چت بات Claude چند ماه آزمایش را پشت سر گذاشته است

شرکت Anthropic افزون بر نسخه استاندارد این چت بات، نسخه دیگری از آن به نام Claude Instant را هم منتشر می نماید که سبک تر، سریع تر و مقرون به صرفه تر است. هر دو مدل این هوش مصنوعی از ماه ها پیش در اختیار شرکت هایی مثل Quora و DuckDuckGo قرار گرفته بودند تا آن را آزمایش نمایند. حالا کاربران می توانند با پرداخت هزینه به این ابزار هوش مصنوعی دسترسی پیدا نمایند.

سخنگوی Anthropic در بیانیه ای درباره چت بات این شرکت می گوید: فکر می کنیم Claude ابزاری مناسب برای گروه وسیعی از مشتریان و کاربرد های آنان باشد. ما از ماه ها پیش درحال سرمایه گذاری روی زیرساخت های مورد احتیاج برای این مدل ها بوده ایم و اطمینان داریم که می توانیم جوابگوی احتیاج مشتریان باشیم.

خبر عرضه چت بات Claude در شرایطی اعلام می گردد که دیشب OpenAI از نسخه نو مدل هوش مصنوعی خود موسوم به GPT-4 رونمایی کرد. این نسخه می تواند تصاویر را هم تحلیل کند و براساس آن ها به شما پاسخ دهد.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "چت بات Claude؛ رقیب ChatGPT از شرکت Anthropic تحت حمایت گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چت بات Claude؛ رقیب ChatGPT از شرکت Anthropic تحت حمایت گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید