چرا استقلال قهرمان نشد؟

به گزارش وبلاگ ساختمان، این فصل مسابقات لیگ برتر برای استقلالی ها فراز و نشیب زیادی داشت. ساپینتو و شاگردانش آغاز خوبی نداشتند، اما رفته رفته روی دور برد افتادند و به مدعی اول قهرمانی تبدیل شدند منتها به یکباره در هفته بیست و هفتم و ملاقات با پرسپولیس ترمز این تیم کشیده شد.

چرا استقلال قهرمان نشد؟

بعد از ناکامی آبی ها و عقب ماندنشان از کورس قهرمانی، طرفداران و پیشکسوتان این باشگاه با انتقاد از عملکرد ساپینتو، نتیجه نگرفتن در پنج بازی مهم مقابل تراکتور (رفت)، سپاهان (رفت و برگشت) و پرسپولیس (برگشت) را دلیل اصلی این ناکامی عنوان کردند.

این در حالی است که آنالیز فرمول رسیدن به قهرمانی نشان می دهد دلیل دور افتادن استقلال از کورس، صرفا شکست در بازی های شش امتیازی مقابل سایر مدعیان نبوده بلکه عدم کسب تمام امتیازات در مصاف با تیم های میانی و انتهای جدول، اجازه دبل لیگ برتر را از آبی ها گرفته است.

تساوی با تیم هایی مانند نفت مسجدسلیمان - که سقوطش به لیگ یک قطعی شده - و یا صنعت نفت آبادان - که کاندیدای سقوط است - و بعلاوه نساجی و پیکان که در نیمه پایین جدول قرار دارند در مجموع 8 امتیاز از استقلالی ها گرفت. این تیم با وجود از دست دادن 12 امتیاز مقابل تیم های مدعی، اگر می توانست در مصاف با پایین جدولی ها پیروز گردد، در حال حاضر صدرنشین مسابقات بود.

البته آبی های تهرانی قبلا هم چنین موردی را تجربه کردند، اما ظاهرا از آن درس نگرفتند.

فصل پانزدهم لیگ برتر تیم استقلالِ پرویز مظلومی در حالی با اختلاف 5 امتیاز نسبت به استقلال خوزستان و پرسپولیس در رده سوم جدول نهاده شد که در مصاف با راه آهن، ملوان و استقلال اهواز که سه تیم انتهای جدول آن فصل را تشکیل دادند، سه تساوی داشت و اگر آن 6 امتیاز را از دست نمی داد - با وجود شکست 4 بر 2 در دربی برگشت هم قهرمان لیگ پانزدهم می شد.

منبع: فوتبالی

منبع: فرارو

به "چرا استقلال قهرمان نشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا استقلال قهرمان نشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید