چطور شکم صاف و یکدست داشته باشیم؟

به گزارش وبلاگ ساختمان، خبرنگاران : برترین عادت های غذایی برای داشتن شکم صاف را در ادامه بشناسید.

چطور شکم صاف و یکدست داشته باشیم؟

شکم تخت داشتن با ورزش و بعضی عادت های غذایی درست ممکن است.

به گزارش وبلاگ ساختمان، وقتی به مساله اصلاح عادت های غذایی می رسیم، لاغری فقط بخشی از این پازل بزرگ برای بسیاری از افراد است. هدف خیلی ها از انتخاب الگوهای تازه برای برنامه غذایی روزانه، فقط یک چیز است؛ داشتن شکمی تخت و صاف.

بسیاری از افراد پس از مدتی متوجه می شوند که همه رژیم های کاهش وزن دارای اثربخشی چشمگیر و خاصی برای لاغرسازی بخش های میانی بدن نیستند و درنتیجه نمی توانند برای داشتن شکمی تخت و صاف موثر باشند.

به گفته متخصصان تغذیه، اگر می خواهید قسمت میانی بدن را بدون محروم سازی خودتان از تغذیه سالم یا رژیم های غیراستاندارد لاغر کنید باید عادت های غذایی زیر را جدی بگیرید که همگی در کوتاه ترین زمان ممکن می توانند به تخت کردن شکم شما یاری نمایند.

1. آب مصرفی روزانه تان را افزایش دهید

احتمالا خودتان هم می دانید که نوشیدن آب کافی در طول روز برای سلامت عمومی بدن مفید است. اما متخصصان تغذیه می گویند که اگر واقعا می خواهید شکم صاف و تختی داشته باشید، نوشیدن آب کافی در طول روز به یک ضرورت مهم تبدیل می گردد. به گفته متخصصان تغذیه، نوشیدن آب کافی در طول روز نه تنها آبرسانی، سم زدایی و تقویت انرژی را برای بدن انجام می دهد، بلکه به شما یاری می نماید که به طور طبیعی مصرف نوشابه های شیرین و گازدار و دیگر نوشیدنی های شیرین را کاهش بدهید.

2. از منابع پروتئینی باکیفیت بهره ببرید

افزایش استفاده از منابع پروتئینی باکیفیت فوایدی فراتر از سیری طولانی مدت دارد. درواقع این الگوی تغذیه ای با کاهش اندازه مواد غذایی ناسالم در رژیم غذایی همراه است و درنتیجه در شکل گیری شکم تخت و صاف به شما یاری می نماید. متخصصان معمولا به افراد سالم توصیه می نمایند که روزانه به ازای هر نیم کیلوگرم از وزن شان، یک گرم پروتئین باکیفیت مصرف نمایند. این اندازه باید به وسیله وعده های غذایی اصلی و میان وعده های سالم به بدن برسد. دریافت پروتئین کافی به طور طبیعی به پایدارسازی سطح قند خون و انسولین یاری می نماید، درحالی که هوس های غذایی برای مصرف غذاهای تولید شده را هم کاهش می دهد.

3. مصرف سبزیجات را افزایش دهید

شاید به نظر خودتان در مصرف سبزیجات کوتاهی نمی کنید، اما متخصصان تغذیه می گویند که اگر واقعا می خواهید شکم تخت و صافی داشته باشید، باید مصرف سبزیجات روزانه را به اندازه قابل توجهی افزایش دهید. بیشتر متخصصان تغذیه به افراد سالم توصیه می نمایند که روزانه بین 5 تا 7 لیوان از سبزیجات غیرنشاسته ای استفاده نمایند. این حجم از سبزیجات روزانه می تواند مقادیر خوبی از ویتامین ها، املاح و مواد مغذی گیاهی را به بدن برساند. فیبرهای موجود در سبزیجات غیرنشاسته ای هم خاصیت ضدگرسنگی دارند و به متعادل سازی هورمون ها و تنظیم اشتها یاری می نمایند.

4. آهسته تر غذا بخورید

درحالی که دغدغه های شغلی و ذهنی می توانند کاری نمایند که با سرعت زیادی غذا بخورید بدون اینکه خودتان متوجه باشید، اما جلوگیری از این اختلال برای داشتن شکم صاف و تخت ضرروی است. به گفته متخصصان تغذیه، نفخ شدید معمولا دو علت عمده دارد؛ بلعیدن هوا و مصرف کربوهیدرات ها. غذا خوردن سریع می تواند کاری کند که هوای بیشتری نسبت به حالت عادی وارد دستگاه گوارش گردد و درنتیجه نفخ بیشتری شکل بگیرد.

منبع: رکنا

به "چطور شکم صاف و یکدست داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور شکم صاف و یکدست داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید