چه اندازه تسهیلات اشتغال پرداخت نشده است؟

به گزارش وبلاگ ساختمان، تهران (پانا) - وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد از ابتدای سال جاری تا سرانجام آبان ماه بیش از 20 هزار و 156 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 (برنامه فراوری و اشتغال) به بنگاه ها و واحدهای فراوریی در کشور پرداخت شده است.

چه اندازه تسهیلات اشتغال پرداخت نشده است؟

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، بر اساس آمار ارائه شده به وسیله معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار این وزارتخانه، این اندازه تسهیلات به 228 بنگاه و واحد فراوریی در هشت ماهه سال 1400 پرداخت شده است.

بر این اساس، از ابتدای فروردین تا سرانجام آبان سال جاری در مجموع 511 واحد فراوریی برای دریافت تسهیلات برنامه فراوری و اشتغال (تبصره 18) ثبت نام نموده بودند.

پراکندگی پرداخت این تسهیلات در 31 استان کشور و منطقه ها آزاد بوده است.

در این بازه زمانی بعلاوه 27 فقره معرفی به بانک برای دریافت بیش از سه هزار و 945 میلیارد ریال تسهیلات اجرا شده است.

از ابتدای اسفندماه 1397 تا سرانجام آبان سال جاری، در مجموع هفت هزار و 924 واحد فراوریی برای دریافت تسهیلات برنامه فراوری و اشتغال (تبصره 18) ثبت نام نموده بودند که از این تعداد 2 هزار و 717 فقره معرفی به بانک برای دریافت بیش از 202 هزار و 62 میلیارد ریال تسهیلات اجرا شده است.

بعلاوه از ابتدای اسفندماه 1397 تا سرانجام آبان سال جاری بیش از 99 هزار و 713 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 (برنامه فراوری و اشتغال) به یک هزار و 493 بنگاه و واحد فراوریی پرداخت شده است.

منابع تخصیصی تسهیلات فراوری و اشتغال (تبصره 18) در سه بخش تامین سرمایه در گردش مورد احتیاج فعالان مالی و یاری به نوسازی و جایگزینی ماشین آلات و طرح های که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، پرداخت می گردد.

برنامه فراوری و اشتغال (موضوع بند الف تبصره 18 قانون بودجه کشور) از اسفند ماه 97 پس از انعقاد تفاهم نامه و موافقت نامه مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان برنامه و بودجه کل کشور، ابلاغ دستورالعمل های اجرایی مربوطه، انعقاد قرارداد عاملیت با بانک ها و پیاده کردن فرآیند اعطای تسهیلات به وسیله سامانه بهین یاب وزارت صنعت وارد فاز اجرایی شد.

سقف منابع مورد احتیاج این برنامه 201 هزار و 299 میلیارد ریال مشخص شده است. صندوق توسعه ملی به همین منظور تا به امروز طی سال های 97 و 98 به اندازه 55 هزار و 200 میلیون ریال نزد بانک های عامل طرف قرارداد سپرده گذاری نموده که در تلفیق با منابع داخلی بانک ها (50 درصد منابع صندوق و 50 درصد منابع بانک ها)، منابع ایجاد شده برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به مبلغ 110 هزار و 400 میلیارد ریال رسیده است.

پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی برنامه ذکر شده به وسیله وزارت صنعت، کمیته های آنالیز و کارگروه های استانی تشکیل و اقدام های لازم به منظور ثبت درخواست متقاضیان تسهیلات و آنالیز و معرفی واجدان شرایط به بانک های عامل در دستور کار نهاده شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "چه اندازه تسهیلات اشتغال پرداخت نشده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه اندازه تسهیلات اشتغال پرداخت نشده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید