چگونه به افزایش تمرکز خود کمک کنیم؟

به گزارش وبلاگ ساختمان، زمینه موفقیت در کار، تمرکز درست و مناسب است.

وقتی شما بتوانید قابلیت داشتن تمرکز را داشته باشید، به طورحتم قدم هایتان به سوی موفقیت سریعتر و راحت تر طی می شود. در اینجا تلاش کرده ایم 10 نکته برای یک تمرکز عالی در کار را ارائه دهیم که برای رسیدن به این مهم کارساز باشد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چگونه به افزایش تمرکز خود کمک کنیم؟
  • عامل را پیدا کنید: بعد از جست وجوی دنیای درون، اطرافتان را مورد واکاوی قرار دهید. چینش اتاق؟ همکار فضول؟ کمبود دانش یا زمان برای انجام فلان کار؟ خستگی مفرط؟ برای حل مشکل، منشا آن را بیابید.
  • خودتان را آماده کنید: مدیران خوب در واقع برنامه ریزهای خوبی هستند. آنها برای هر هدف، یک لیست فراهم می سازند؛ چه کوچک چه بزرگ. در برابر هر رویدادی، آنها زمانی را برای برنامه ریزی اختصاص می دهند. برنامه ای که از گام اول تا رفع مشکل را شامل می شود. بعضی ها براین اعتقادند 10 دقیقه در برنامه ریزی یعنی یک ساعت در اجرا!
  • از خودتان شروع کنید: یکی از ریشه های معمول در حواس پرتی، درون خود فرد است. اگر این قابلیت را ندارید، آن طور که باید روی کارتان تمرکز کنید، اول از خودتان شروع کنید. چه چیزی فکر شما را آنقدر به خود مشغول ساخته که نمی توانید با خیال راحت کار انجام دهید؟
  • تکنولوژی: یکی از دلایل مهم عدم تمرکز تلفن، اینترنت و شبکه های مجازی است. برای تمرکز کردن می توانید کمی از آنها فاصله بگیرید.
  • استراحت: یک کار خوب نیازمند استراحت های به موقع است. هر وقت احساس حواس پرتی دارید برای خودتان استراحت درنظر بگیرید. این فقط یک پاداش نیست. استراحت، فکر را باز می کند.
  • نظم محیط کاری: اوضاع اتاقتان چگونه است؟ اگر شلوغ و به هم ریخته است، آن را تمیز کرده و نتیجه را مشاهده کنید!
  • موسیقی: یکی از راه های بسیار شگفت انگیز در تمرکز، موسیقی است. انتخاب یک موسیقی ملایم که می تواند پس زمینه فکرتان را درگیر سازد، کمک موثری به حواس جمعی شما می کند.
  • سحرخیز باشید: این کار بسیار ساده است. اگر بتوانید به سختی های کوچکش غلبه کنید تاثیر فوق العاده آن را می توانید نظاره گر باشید. روزتان را یک ساعت قبل از دیگران شروع کرده تا هم قبل از شلوغی برنامه ریزی هایتان را انجام دهید و هم کارتان را در آرامش شروع کنید.
  • بخش بندی یک پروژه: رویارویی با یک پروژه بزرگ می تواند فکر شما را به شدت پراکنده کند. در این مواقع می توانید آن پروژه را به چند کار کوچک تر تقسیم کرده تا تمرکزتان بیشتر شده و پیشرفت را در کارتان احساس کنید.
  • یک زمان سررسید برای خودتان مشخص سازید: در یک کار پیچیده حداکثر زمانی که می توانید کار مفید انجام دهید 90 دقیقه است. بهترین بازده در این بازه تنها 30 دقیقه است. برای افزایش تمرکزتان، می توانید یک بازه زمانی برای خودتان مشخص کرده و سر زمان مقرر دست از کار بردارید. اگر از انتهای راه باخبر باشید، راحت تر تمرکز خواهید کرد.
منبع: الی گشت

به "چگونه به افزایش تمرکز خود کمک کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه به افزایش تمرکز خود کمک کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید