کتابخانه مارکت مشهد پای ثابت ترویج کتاب، خرید مواد غذایی با چاشنی کتاب

به گزارش وبلاگ ساختمان، سرویس استان های خبرنگاران: برادران کتابخوان، فرهنگی و خوش ذوق قوی چند وقتی است که بخش مهمی از قفسه های سوپر مارکت قدیمی پدر شان را به عرضه کتاب با شعار ما کتاب فروش نیستیم اختصاص داده اند و حالا در حرکتی جدیدتر و کتاب محور، فضایی از فروشگاه را نیز به محلی برای انتخاب، آنالیز و مطالعه کتاب برای هم شهری ها و هم محلی هایشان اختصاص داده اند.

کتابخانه مارکت مشهد پای ثابت ترویج کتاب، خرید مواد غذایی با چاشنی کتاب

این هایپرمارکت که چندین دهه است در جنوب غرب مشهد، بلوار کوثر، نبش کوثر شمالی 25 یا دور همان میدان کوکاکولای سابق که حالا به کارخانه نوآوری مشهد تبدیل شده است، فعالیت داشته و دارد؛ متعلق به پدر برادران قوی بوده است و حالا امیر و احسان قوی این فروشگاه را اداره می نمایند.

این خانواده فرهنگی و کتاب دوست از حدود 40 سال گذشته تا به امروز با وجود سود و منفعت مالی داشتن اما به دلایل فرهنگی و سلامتی از ارائه سیگار و مواد دخانیات در این فروشگاه پرهیز داشته اند و از چند سال گذشته این رفتار فرهنگی را با اضافه کردن کتاب در کنار قفسه های موادغذایی، بهداشتی، پروتئینی، تنقلات، خشکبار و سایر محصولات موجود در مارکت ها، به فروشگاهی خاص در منطقه و حتی شهر تبدیل شده اند.

این دو برادر از حدود چند سال حدود هزار جلد کتاب در حوزه های کودک و نوجوان، انواع رمان های ایرانی و خارجی، کتاب های روانشناسی، جامعه شناسی، شعر و ادبیات را در حدود 20 قفسه از فروشگاه قرار دادند و حالا پس از استقبال مردمی و با آنالیز منطقه و درک فقدان وجود کتاب فروشی فعال در محدوده، بخشی از فضای فروشگاه موادغذایی خود را هم با چیدمان و طراحی ویژه به عرضه کتاب اختصاص داده اند.

فقط دنبال ترویج کتابخوانی هستیم

احسان قوی در مصاحبه با خبرنگار ایبنا با تأکید بر شعارشان که ما کتاب فروش نیستیم گفت: ایجاد قفسه و فضای مجزا برای کتاب در فروشگاه موادغذایی فقط برای ترویج کتابخوانی است.

وی ادامه داد: حدود 5 سال است که تعدادی از قفسه های مارکت را به کتاب اختصاص دادیم و با استقبال مردم حدود چند ماه است که فضای حدود 10 مترمربع از فروشگاه را بصورت مجزا برای کتاب اختصاص دادیم.

قوی با بیان اینکه در کتابخانه ایجاد شده در فروشگاه به علت کمبود فضا فقط 500 عنوان کتاب جانمایی شده است، اضافه کرد: در حال حاضر حدود 2 هزار عنوان درحوزه کودک و نوجوان، رمان ایرانی و خارجی، روانشناسی و انگیزشی، فلسفه، کتب نفیس، شعر و ادبیات فارسی موجود داریم.

تبلیغات نکردیم

این مروج و فعال کتابخوانی ادامه داد: البته ما در این خصوص تبلیغات گسترده ای نکردیم ولی مشتریانی که متوجه چنین موضوعی می شوند، خیلی استقبال دارند.

قوی اعلام کرد: خیلی از مشتریان هم که زیاد اهل مطالعه نیستند، به واسطه وجود کتاب و کتابخانه در داخل یک سوپرمارکت مشتاق کتاب شدند.

وی گفت: بعضی از مشتریان از کتابخانه بازدید کردند و حتی با توضیحاتی که به آن ها ارائه می گردد، برای هدیه دادن به بهانه های مختلف متقاعد می شوند که کتاب بگیرند.

هدف ارتباط با کتاب است

قوی بعلاوه تأکید کرد: مشتریان و علاقمندان به کتاب در این فروشگاه هر کتابی را که بخواهند و در فروشگاه موجود نباشد، سعی می کنیم در کمترین زمان ممکن آن را برایشان تهیه کنیم یا هدایت می کنیم که از کجا تهیه نمایند.

وی ادامه داد: هدف اصلی ارتباط افراد با کتاب است؛ حالا از هرکجا؛ فروشگاه ما یا فروشگاه های دیگه. هرچند بیشتر مشتریان علاقه مند هستند که کتاب شان از همین مارکت کتابخانه کوثر تهیه نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتابخانه مارکت مشهد پای ثابت ترویج کتاب، خرید مواد غذایی با چاشنی کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه مارکت مشهد پای ثابت ترویج کتاب، خرید مواد غذایی با چاشنی کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید