11 دشمن ایمپلنت دندان (شناخت عوامل)

به گزارش وبلاگ ساختمان، بعد از کاشت ایمپلنت بیماران باید نکات بسیار مهمی را رعایت نمایند تا با مشکلاتی مانند نگرفتن ایمپلنت و یا شکستن ایمپلنت روبرو نشوند.

11 دشمن ایمپلنت دندان (شناخت عوامل)

در واقع یکی از عواملی که دشمن ایمپلنت محسوب می گردد، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است.

عدم استفاده از مسواک و نخ دندان و خمیردندان مناسب و دهانشویه موجب عفونت لثه می گردد. در این صورت می توان گفت که رعایت نکردن بهداشت فردی یکی از عوامل مهمی است که بیماران را با مسائل مختلفی روبرو می نماید. به همین علت بهتر است بعد از ایمپلنت دندان ، دشمن ایمپلنت را نیز بشناسید. اگر قصد انجام ایمپلنت دندان دارید و می خواهید درباره درمان و هزینه آن اطلاعات بیشتری کسب کنید ، میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت دندان

عواملی که موجب نگرفتن ایمپلنت میشوند؟

عوامل بسیاری هستند که می توانند سبب عدم گرفتن ایمپلنت شوند. در این قسمت می خواهیم به بیان و آنالیز کامل این عوامل بپردازیم. برای کاشت ایمپلنت پیروزیت آمیز در وهله اول باید به سراغ متخصص حرفه ای بروید. زیرا عدم مراجعه به متخصص حرفه ای دشمن ایمپلنت است. علاوه بر این، یکی دیگر از مواردی که دشمن ایمپلنت است عدم رعایت نکاتی است که بعد از ایمپلنت باید مد نظر قرار بگیرد. بعلاوه اگر شما قصد کاشت ایمپلنت را دارید حتماً باید نکات مهمی که برای نگهداری مناسب از ایمپلنت به وسیله دندان پزشک توصیه می گردد را رعایت نمایید. علاوه بر این از عوامل دیگری که دشمن ایمپلنت محسوب می شوند می توان به استعمال دخانیات، نداشتن بهداشت دهان و دندان روزانه و مبتلا بودن به بیماری خاص و مراجعه به دندانپزشک بی تجربه را اشاره نمود.

چه کسانی نباید کاشت ایمپلنت را انجام دهند؟

بعضی از افراد هستند که گزینه مناسبی برای کاشت ایمپلنت نیستند و بهتر است آن را انجام ندهند. کاشت ایمپلنت احتیاج به نگهداری دارد به همین علت اگر شما به نکاتی که برای نگهداری مناسب از ایمپلنت ارائه می گردد توجه نکنید، بعد از مدتی با مسائل متفاوتی نظیر نگرفتن ایمپلنت و عفونت لثه روبرو می شوید و باید درد زیادی را تحمل کنید. افرادی که دچار دیابت کنترل نشده هستند و یا افرادی که در ناحیه سر و گردن رادیوتراپی انجام می دهند و یا آن دسته از افرادی که دخانیات استعمال می نمایند و بعلاوه کسانی که به بیماری های ضعف سیستم ایمنی دچار هستند و از دارو استفاده می نمایند، نباید ایمپلنت انجام دهند. در واقع پزشکان توصیه می نمایند افرادی که شرایط بالا را دارند بهتر است کاشت ایمپلنت را انجام ندهند.

آنالیز دشمنان ایمپلنت

داشتن لثه های سالم و تراکم استخوان کافی، یکی از عوامل بسیار مهمی است که موجب داشتن ایمپلنت پیروزیت آمیز می گردد. اما عواملی که دشمن ایمپلنت به حساب می آیند شامل کافی نبودن تراکم استخوان فک، کشیدن سیگار، خالی ماندن جای دندان در مدت طولانی، استفاده از غذاهای سفت، شکستن پسته و گردو با دندان، گاز زدن یخ و داشتن بیماری پوکی استخوان است.

این عوامل از جمله عوامل مهمی هستند که بر روی عدم پیروزیت ایمپلنت تاثیر زیادی می گذارند. علاوه بر این، توجه کنید که برترین کار برای کاشت ایمپلنت مراجعه به پزشک متخصص و با تجربه است. به همین علت دندانپزشک با آنالیز های صورت گرفته به شما اطلاع می دهد که آیا ایمپلنت شما پیروزیت آمیز خواهد بود و یا با شکست روبرو می گردد. در ادامه مهم ترین دشمنان ایمپلنت را نام می بریم :

  1. دخانیات (سیگار ، قلیان و ...........)
  2. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
  3. مواد قندی
  4. استخوان های ناسالم
  5. دیابت
  6. سیستم ایمنی ضعیف
  7. عفونت
  8. برند های ایمپلنت نا مرغوب
  9. عدم رعایت مراقبت های بعد جراحیپ
  10. عدم مراجعه به متخصص با تجربه
  11. جویدن مواد غذایی بسیار سفت

چه کسانی میتوانند کاشت ایمپلنت را انجام دهند؟

در قسمت فوق ذکر کردیم که رعایت بهداشت دهان و دندان برای کاشت ایمپلنت پیروزیت آمیز یک گزینه بسیار عالی به شمار میرود. به همین علت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان دشمن ایمپلنت است. کسانی که در حفظ و نگهداری از ایمپلنت کوشا هستند و همیشه در طول روز در زمان مناسب از مسواک و خمیردندان و دهانشویه و نخ دندان استفاده می نمایند می توانند ایمپلنت پیروزیت آمیزی را تجربه نمایند.

علاوه بر این، کسانی که استخوان فک کافی برای گرفتن ایمپلنت دارند و یا به بیماری های خاصی دچار نیستند، مانعی برای کاشت ایمپلنت برایشان وجود ندارد. این افراد باید توجه نمایند که مراجعه به دندانپزشک متخصص و با تجربه و ماهر اهمیت بسیار بالایی برای کاشت ایمپلنت دارد. بعلاوه بهتر است قبل از انتخاب دندانپزشک به طور کامل تحقیق و آنالیز انجام دهید تا برترین انتخاب را انجام دهید.

در خصوص کاشت ایمپلنت

برای کاشت ایمپلنت افراد باید سلامت عمومی کافی داشته باشند. در واقع یک دشمن ایمپلنت نداشتن تراکم استخوان کافی است. البته توجه کنید که نداشتن تجربه و تبحر دندانپزشک از عوامل مهم دیگری است که بر روی عدم پیروز بودن ایمپلنت تأثیر بسیار زیادی می گذارد. علاوه بر این، داشتن عادات نامناسب که شامل سیگار کشیدن و خوردن غذاهای سفت و گاز زدن یخ و باز کردن گره با دندان است، از جمله عوامل مهمی هستند که بر روی دوام و طول عمر ایمپلنت و عدم پیروزیت آن اثر می گذارد. بعلاوه افرادی که سیگار می کشند بهتر است به سراغ کاشت ایمپلنت نروند. بعلاوه توجه کنید که استعمال سیگار باعث بروز عوارضی نظیر تحلیل لثه و تحلیل استخوان فک می گردد.

عفونت لثه مهمترین دشمن ایمپلنت

عفونت لثه و آسیب دیدگی در اطراف ناحیه ایمپلنت دشمن ایمپلنت به حساب می آیند. علاوه بر این، پوسیدگی بسیار شدید دندان های مجاور و عفونت شدید در ریشه دندان ها از دیگر دشمنان ایمپلنت هستند. عدم رعایت نکات مهم برای نگهداری از ایمپلنت، موجب ایجاد عوارضی که بیان کردیم می گردد.

در واقع بیماری های دهان و دندان بر روی پیروزیت کاشت ایمپلنت تاثیر منفی می گذارند. به همین علت کسانی که به بیماری های دهان و دندان مبتلا هستند بهتر است ابتدا بیماری خود را درمان نمایند. این افراد پس از درمان کامل بیماری می توانند اقدام به کاشت ایمپلنت نمایند.

خالی ماندن جای دندان: دشمن ایمپلنت

خالی ماندن جای دندان در مدت طولانی دشمن ایمپلنت است. در حقیقت آن دسته از افرادی که از کشیدن دندانهایشان مدت زمان زیادی می گذرد با مسائلی نظیر تحلیل استخوان در ناحیه مورد نظر و جابجایی دندان های مجاور روبرو هستند. اگر این افراد کاشت ایمپلنت را انجام دهند، بعد از مدتی ممکن است با عدم پیروزیت ایمپلنت روبرو شوند. علاوه بر این همانطور که در قسمت بالا بیان کردیم کافی نبودن استخوان فک برای حمایت از ایمپلنت، دشمن ایمپلنت به شمار میرود که تاثیر مستقیمی در شکست ایمپلنت دندان دارد. به همین علت اگر شما از آن دسته افرادی می باشید که با مسائلی که در این قسمت بیان کردیم روبرو هستید، بهتر است ابتدا با دندانپزشک خود مشورت کنید. اگر درصد شکست ایمپلنت در شما کم باشد می توانید کاشت ایمپلنت را انجام دهید.

جمع بندی

عوامل بسیار زیادی دشمن ایمپلنت به حساب می آیند زیرا موجب شکست ایمپلنت و نگرفتن آن می شوند. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، استفاده نکردن از مسواک، خمیر دندان و دهانشویه و نخ دندان می توانند منجر به شکست ایمپلنت شوند. علاوه بر این استعمال دخانیات، شکستن اشیای سفت با دندان و گاز زدن یخ و موارد این چنینی بر روی درصد عدم پیروزیت ایمپلنت تاثیرگذار است. بعلاوه افرادی که به بیماری های مختلفی مانند عفونت شدید در ریشه دندان مبتلا هستند و یا از بیماری پوکی استخوان رنج می برند، درصد شکست ایمپلنت در این افراد نیز بسیار بالا است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره درمان کامپوزیت دندان نیز می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

کامپوزیت دندان

منبع: همشهری آنلاین

به "11 دشمن ایمپلنت دندان (شناخت عوامل)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 دشمن ایمپلنت دندان (شناخت عوامل)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید