آیا سالادهای فست فودی (آماده) سالم هستند؟

به گزارش وبلاگ ساختمان، کلمه سالاد به نظر سالم می آید، از آنجایی که ما را به یاد سبزی، تردی، و سبزیجات تازه می اندازد. اگرچه، همه انواع سالادها برای سلامتی مناسب نیستند. سالادهای فست فودی ممکن است که انتخاب مناسبی باشد، اما می تواند بر اندازه

آیا سالادهای فست فودی (آماده) سالم هستند؟

مترجم: پریا پور علی

منبع:راسخون

کلمه سالاد به نظر سالم می آید، از آنجایی که ما را به یاد سبزی، تردی، و سبزیجات تازه می اندازد. اگرچه، همه انواع سالادها برای سلامتی مناسب نیستند. سالادهای فست فودی ممکن است که انتخاب مناسبی باشد، اما می تواند بر اندازه کالری شما اضافه کند. پی ببرید چه چیزی سالادهای فست فودی را ناسالم می نماید و شما چگونه می توانید محتوای غذایی آنها را افزایش بدهید.

آیا میدانستید؟

بعضی از سالادهای فست فودی دارای کالری، چربی، و اندازه سدیم بیشتری نسبت به یک چیزبرگر هستند.

سالادها همواره اولین انتخاب غذایی بودند برای افرادی که می خواهند وزن خودشان را کاهش بدهند، و یا در رژیم غذایی هستند. اما آیا تمام سالادها سالم اند؟ آیا تغییر روش تغذیه با سالاد فست فودی واقعاً به کم کردن وزن شما یاری می نماید؟ اینطور فکر نمی کنم. سالادهای فست فودی جزو آن دسته از غذاهای ناسالم محسوب می شوند که تنها به نظر سالم می آیند. در واقع، این سالادها حاوی کالری بیش از حد و چربی های اشباع شده هستند.

برای جذب مصرف نمایندگانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند، بسیاری از فست فودهای زنجیره ای آغاز به ارائه سالادهای فست فودی متنوع در لیست انتخاب غذای خودشان کرده اند. علاوه بر این همان سس (چاشنی) که آن را آبدارتر، خوشمزه تر، و مجذوب نماینده تر می سازد؛ آن را بسیار ناسالم تر می نماید.

چه چیزی باعث ناسالم بودن سالادهای فست فودی می گردد؟

سالادهای فست فودی همواره انتخاب نامناسبی نیستند. مقصر اصلی پشت این اندازه کالری بالا، انتخاب عناصر تشکیل دهنده اش است. اقلامی از مواد غذایی که ما انتخاب می کنیم، سرشار از کربوهیدرات ها و چربی ها هستند. و سسی که ما استفاده می کنیم، روشی آکنده از سدیم است. اینها دو مشکل عمده در خصوص سالادهای فست فودی هستند.

مواد غذایی سرشار از چربی و کالری ها

انواع غذایی از جمله بیکن، مرغ سوخاری، خرده های نان، پنیر، غیره، همراه با کالری و چربی هستند. ممکن است شما گمان کنید که میل کردن آنها همراه با سبزیها سالم است، اما در حقیقت، شما خوراک خودتان را با مصرف زیادی از چیزهای ناسالم به سرانجام می رسانید. حتی انتخاب پنیر می تواند، اندازه کالری سالاد را بالا ببرد.

محتوای سدیم بالا

سبزیجات تازه و گیاهان موجود در سالاد، کاری برای انجام دادن در مقابل حجم سدیم ندارند. در اینجا، مقصر اصلی سس است. سس برای افزودن به مزه سالاد و آبدارتر کردن آن استفاده می گردد. این سس ها حاوی اندازه زیادی سدیم هستند، و سهم بزرگی در افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی - عروقی دارند. روکش ترد بر روی مرغ و سایر مواد ترد مثل رشته فرنگی های سرخ شده هم به افزایش میزان سدیم یاری می نمایند.

نکاتی برای سالم سازی سالادهای فست فودی

در ادامه بعضی از نکات هستند که شما می توانید برای مبدل ساختن این گزینه سلامت پنهان به سلامت واقعی دنبال کنید. مهم ترین چیز برای انجام دادن، تغییر رویه به سمت گوشت بدون چربی است. استیک بدون چربی، ماهی، غذای دریایی، مرغ بدون پوست، غیره، می تواند بخشی از سالاد شما باشد. پرهیز از موارد کاملاً سرخ شده مثل مرغ سوخاری، خرده های نان سرخ شده، سیب زمینی سرخ شده، مرغ پوشیده شده با نان، غیره، در سالاد. در عوض، دنبال موارد کبابی یا بریانی شده بروید.

از آنجا که سس ها حاوی سدیم زیادی هستند، بهتر است مرغ یا غذای دریایی بدون چاشنی و سس را انتخاب کنید.اگر شما آن را در یک رستوران سفارش بدهید می توانید سس را جداگانه درخواست کنید، و می توانید آن را مطابق احتیاج خودتان اضافه کنید.

سعی کنید دنبال سس کم کالری باشید که شامل چربی کمتری است، ماست ساده، سس سویای کم سدیم، غیره. تمام سس را استفاده نکنید، نیمی ازآن بیش از حد کافی است. کاهوی سبز تیره را سفارش بدهید، چون دارای محتوای زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی است. میزان بیشتری از سبزیجات تازه در سالادتان سفارش بدهید، مثل اسفناج، هویج ها، گوجه فرنگی ها، فلفل دلمه ای ها، غیره. لوبیاها، آجیل ها، و دانه های دیگر که سرشار از پروتئین و فیبر بیشتر هستند و تأمین تان می نمایند را اضافه کنید. اگر شما یک سالاد را از لیست غذا (منو) انتخاب می کنید، پس اطلاعات مواد غذایی ارائه شده را بخوانید، وسپس بر این اساس سفارش دهید.

وعده غذایی با اندازه کم را انتخاب کنید و غذا را به آرامی بخورید. شما نه تنها فقط اندازه غذای کمی می خورید، بلکه بعلاوه این شما را ازمصرف کالری اضافه نجات می دهد.

برای خودتان مصرف پنیر، سس مایونز، و سایر سس ها را محدود کنید.

افرادی که فکر می نمایند که سالاد کوچک تر از یک وعده غذایی و چیزهایی از این قبیل است، یک سالاد بزرگ سفارش می دهند، باید عناصری را که باید از آنها دوری نمایند را در نظر داشته باشند. بر محتوای مواد نظارت داشته باشید و کالری آن را محاسبه کنید، اگر شما واقعاً در پی یک وعده غذایی سالم هستید. خوردن سالاد فست فودی با کالری بالا، هر ازچند گاهی قطعاً خوب است، اما آن را به یک عادت مبدل نکنید. شما بعلاوه می توانید از متخصص تغذیه تان بخواهید به شما لیستی ازمواد غذایی سالم بدهد که شما بتوانید به سالاد خود بیافزایید.

منبع: راسخون

به "آیا سالادهای فست فودی (آماده) سالم هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سالادهای فست فودی (آماده) سالم هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید