اختصاص 80 درصد بودجه ملی به وزارتخانه ها

به گزارش وبلاگ ساختمان، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: 80 درصد بودجه ملی به وزارتخانه ها اختصاص پیدا می نماید.

اختصاص 80 درصد بودجه ملی به وزارتخانه ها

به گزارش وبلاگ ساختمان از ساری، ولی اله فرزانه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه گفت: بودجه سال 1401 افزایش یافته است و لایحه بودجه اعلام وصول شد که نمایندگان 10 روز فرصت دارند پیشنهاد های خود را برای تایید یا اصلاح آن اعلام نمایند.

او اضافه کرد: 80 درصد بودجه ملی در اختیار وزارت خانه و 20 درصد در اختیار استان ها است که در شورای برنامه ریزی استان در مورد آن تصمیم گیری و در سطح استان ها توزیع می گردد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه استانی مازندران از 2 هزار و 300 میلیارد تومان به 2 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافته، اما این استان از لحاظ سهم بری از اعتبارات ملی یک درجه پایین تر آمده است.

فرزانه گفت: افزایش سهم استان از بودجه ملی باید به وسیله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و دستگاه های اجرایی پیگیری گردد.

حسینی پور استاندار مازندران گفت: سیاست های اجرایی برای رسیدن به رشد 8 درصدی مالی تا 15 اسفند باید به تمامی دستگاه ها ابلاغ گردد و هر دستگاه باید بداند که در سال 1401 چه برنامه ای را اجرا کند تا از راستا توسعه خارج نگردد.

او اضافه کرد: مازندران دارای ظرفیت های فراوان گردشگری، کشاورزی و صنعتی است، اضافه کرد: خیلی از ظرفیت ها بلا استفاده رها شده است و مدیران باید برای این ظرفیت ها برنامه های خود را ارائه نمایند.

غلامی راد رییس سازمان برنامه و بودجه مازندران گفت: در بودجه سال آینده 18 ونیم هزار میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای برای هزینه های دستگاه های استانی و دستگاه های متمرکز ملی و سه هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای مازندران است.

او اضافه کرد: 7 هزار و 100 میلیارد تومان هم عایدی استان در سال 1401 برآورد شده است که باید به وسیله عایدی های مالیاتی و سایر عایدی ها کسب گردد.

انتهای پیغام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اختصاص 80 درصد بودجه ملی به وزارتخانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 80 درصد بودجه ملی به وزارتخانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید