پنجشنبه یا شنبه، مهم تعطیلی دو روز در هفته است

به گزارش وبلاگ ساختمان، مصطفی فاطمی گفت: طرحی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مدت ها پیگیر آن بود تعطیلی پنجشنبه ها و به عبارتی افزایش تعطیلات سراسری در سرانجام هفته تا دو روز بود. اکنون پیشنهادهایی درباره تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه مطرح شده که یقینا با رویکرد اقتصاد کلان و با توجه به معاملات و تجارت جهانی است، ما روی این موضوع دخالتی نداریم، ولی روی تعطیلات دو یا سه روز سرانجام هفته تاکید داریم و به جد پیگیر آن هستیم.

پنجشنبه یا شنبه، مهم تعطیلی دو روز در هفته است

او اضافه کرد: در بیشتر کشورها تعطیلات خاتمه هفته سه روزه است و ما از آن شرایط خیلی فاصله داریم و عقب هستیم. قطعا افزایش تعطیلات خاتمه هفته نه تنها به جهش صنعت سفر گردشگری منجر می گردد، بلکه به اقامتگاه ها و کسب وکارهای بومی کوچک در اطراف شهرهای بزرگ یاری می نماید.

فاطمی درباره آخرین شرایط این طرح گفت: طرح دو روز تعطیلات خاتمه هفته سال گذشته مصوبه دولت را گذراند و اکنون منتظر آنالیز و رأی نمایندگان مجلس است که با توجه به مباحث اجرا شده ظاهراً کلیت نمایندگان درباره افزایش تعطیلات خاتمه هفته بحث خاصی ندارند و بیشتر بحث بر سر روز آن است.

ساماندهی تعطیلات با تعطیلی سراسری پنجشنبه ها در قالب لایحه دولت با عنوان اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری آذرماه سال گذشته به مجلس تحویل داده شد و اکنون درحالی در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفته که بحث بر سر تعطیلی سراسری شنبه به جای پنج شنبه مطرح شده است.

محسن پیرهادی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی چندی پیش در حساب کاربری شخصی خود در توئیتر نوشته بود: تعطیلی شنبه ها به جای پنج شنبه ها و بهره مندی تمامی نیروهای کار اعم از دولتی و بخش خصوصی، مطالبه بخشی از فعالان مالی و مردم از مجلس است. با ارائه اصلاحیه ای بر لایحه دولت به کمیسیون اجتماعی، پیگیر هر دو مطالبه هستم. این امر به بهره وری، ارتباطات بین المللی و عدالت، یاری خواهد نمود.

منبع: گردشبان

به "پنجشنبه یا شنبه، مهم تعطیلی دو روز در هفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجشنبه یا شنبه، مهم تعطیلی دو روز در هفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید