آخرین سیگنال های بورسی ، 10 خبر اثرگذار بر بازار سهام هفته بعد

به گزارش وبلاگ ساختمان، بازار سهام بار دیگر هفته بدی را پشت سر گذاشت و یک بازدهی منفی را ثبت کرد. اما در ادامه هفته آینده ممکن است این فرایند چه تغییری کند؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال هایی برای بازار سهام است؟

آخرین سیگنال های بورسی ، 10 خبر اثرگذار بر بازار سهام هفته بعد

ـ افزایش احتمالی قیمت و کمبود مواد شوینده گمانه این روزهای فعالان بازار مواد بهداشتی است اما رئیس انجمن صنایع شوینده می گوید: مواد شوینده شب عید گران نمی گردد، مگر اینکه قیمت مواد اولیه این صنایع تغییر فاحشی داشته باشد. مردم نگران افزایش و کمبود شوینده ها نباشند.

ـ همزمان با ناآرامی های در آمریکا توئیتر حساب ترامپ را موقتا بست و حالت فوق العاده در واشنگتن تا روز تحلیف بایدن اعلام شد.

ـ بانک مرکزی با تزریق 51.8 هزار میلیارد ریال نقدینگی با حداقل نرخ 20 درصد به بانک های متقاضی موافقت کرد.

ـ مدیریت نظارت بازار بورس، با توجه به تاثیر قابل ملاحظه بعضی اقدامات معامله گران بر فرایند معاملات، اقدام به مسدود کردن 8 ایستگاه معاملاتی و 35 مورد دسترسی برخط سهامداران طی هفته جاری کرد.

ـ سخنگوی کمیسیون تلفیق از مصوبه این کمیسیون برای کاهش مالیات واحدهای تولیدی و اصناف در سال 1400 اطلاع داد.

ـ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از طرح مجلس برای ساماندهی بازار فولاد اطلاع داد و گفت: باید تمام محصولات زنجیره فولاد در بورس عرضه گردد.

ـ دبیر کل کانون انجمن صنایع غذایی ایران از کاهش 40 درصدی واردات روغن خام اطلاع داد و گفت: ممکن است تا انتها سال مجبور شویم که برای تامین احتیاج بازار از ذخایر استراتژیک استفاده کنیم.

ـ معاون عملیات بورس کالا با بیان اینکه رویه کارشناسی وزارت صمت برای معین قیمت پایه معین نیست، گفت: علاوه بر اینکه این مساله به قوام بورس آسیب می زند؛ اعلام نرخ از سوی این وزارتخانه قانونی نیست.

ـ در هفته اخیر رئیس جمهوری قانون اصلاح موادی از قانون مالیات های مستقیم در خصوص اخذ مالیات از خانه های خالی را برای اجرا به وزارت امور مالی و دارایی ابلاغ کرد. بر این اساس، دریافت نخستین مالیات خانه های خالی از تیر ماه سال بعد خواهد بود.

ـ خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از قول یک مقام وزارت امور خارجه این کشور گزارش داد: تهران و سئول در حال مذاکره در خصوص استفاده از پول های مسدود شده ایران در بانک های کره ای برای خرید واکسن کرونا هستند.

ـ مدیر عامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در خصوص آخرین شرایط عرضه اولیه این شرکت در فرابورس ایران گفت: شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در هیات پذیرش مورد پذیرش قرار گرفته و در حال اجرا مقدمات عرضه اولیه است و به نظر می رسد تا بهمن ماه عرضه اولیه گردد.

اما با این اخبار ممکن است هفته آینده بورس چگونه باشد؟

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بورس هفته آینده به وبلاگ ساختمان گفته است: بازار سهام به محدوده ای رسیده که دیگر تحلیل تکنیکال از محل مقاومت یا حمایت پاسخگو نیست و بورس به شدت تحت تاثیر اخبار منفی قرار گرفته است. از طرفی سایه ابهام بر بازار سهام مانع از رشد آن است.

این کارشناس در ادامه گفت: تا زمانی که سایه ابهام اتفاقاتی مانند شرایط لایحه بودجه، قیمت گذاری دستوری در بازار سهام، بلاتکلیفی قیمت دلار و دخالت وزارت صمت در قیمت گذاری دستوری حل نگردد، فرایند نزولی بازار سهام ادامه دار است.

همچنین ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه گفته است: عرضه در بازار امروز زیاد بود و احتمالا در روز شنبه این عرضه ها جمع گردد و شاید شاخص کل به کف قبلی خود بازگردد.

محمدمهدی عشریه نیز با انتقاد از تصمیمات ناگهانی برای بازار سهام گفته است: تا زمانی که تصمیمات شبانه برای بورس ادامه دارد شرایط همین است.

آخرین پیش بینی ها از آینده سهام را در صفحه پیش بینی بورس دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "آخرین سیگنال های بورسی ، 10 خبر اثرگذار بر بازار سهام هفته بعد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین سیگنال های بورسی ، 10 خبر اثرگذار بر بازار سهام هفته بعد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید