استخدام 34 هزار معلم تازه در آموزش و پرورش

به گزارش وبلاگ ساختمان، تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش از استخدام 34 هزار معلم تازه اطلاع داد و گفت امروز آخرین فرصت ثبت نام در آزمون استخدامی است.

استخدام 34 هزار معلم تازه در آموزش و پرورش

به گزارش صدا و سیما، قاسم احمدی لاشکی اظهار کرد: آزمون استخدامی آدینه 16 اردیبهشت 1401 برگزار می گردد و دارندگان مدرک کارشناسی با حداکثر 36 سال، کارشناسی ارشد با حداکثر 40 سال و دکتری با حداکثر 45 سال می توانند در این آزمون شرکت نمایند و به افراد متأهل و دارای فرزند یک یا چند سال به شرط سنی اضافه خواهد شد.

وی گفت: شرکت نمایندگان در آزمون استخدامی باید مدرک تحصیلی و کارت خاتمه خدمت خود را تا دوم خرداد 1401 کسب نموده باشند.

احمدی لاشکی اضافه نمود: استخدام به صورت بومی است و هر فرد با توجه به ظرفیت پذیرش تنها در استان محل سکونت خود پذیرفته خواهد شد و قابلیت انتقال به استان های دیگر را ندارد.

وی گفت: سه برابر اندازه پذیرش شده از میان افراد قبول شده در آزمون انتخاب می شوند که پس از مصاحبه و گزینش تعداد مورد نظر پذیرش خواهند شد و پذیرفته شدگان باید یک دوره یک ساله یا در دانشگاه فرهنگیان یا تربیت دبیر شهید رجایی بگذرانند.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش اضافه نمود: دانش آموختگان سایر دانشگاه ها از جمله معلمان غیر رسمی در آموزش و پرورش می توانند با مدرک حداقل کارشناسی در این آزمون شرکت نمایند.

احمدی لاشکی با تاکید بر این که هیچ آزمون جداگانه ای برای معلمان غیر رسمی برگزار نخواهد شد گفت: طرحی در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است که معلمان غیر رسمی به ازای هر سال خدمت از نمره ویژه ای در این آزمون برخوردار شوند.

وی اضافه نمود: بیش از 70 هزار معلم سال آینده بازنشسته می شوند و تعدادی از دانش آموزان نیز 120 هزار نفر افزایش می یابد و بنابر این ما باید کمبود معلم ها را به وسیله آزمون استخدامی سال آینده جبران کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش قرار بود سال جاری برگزار گردد که به علت تغییر دولت و نبود تثبیت مدیریت در آموزش و پرورش به اردیبهشت سال آینده موکول شد.

احمدی لاشکی اضافه نمود: با دستور رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش ساعت کاری 20 هزار معلم خرید خدماتی از 44 ساعت به 24 ساعت کاهش یافت و حقوق این معلمان نیز کسر نشده و طبق روال گذشته پرداخت خواهد شد. بعلاوه طبق این دستور این معلمان از بیمه و عیدی کامل نیز برخوردار می شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش به سرایداران و خدمتگزاران مدارس اشاره نمود و گفت: رتبه بندی معلمان مشمول سرایداران و خدمتگزاران مدارس نمی گردد، اما ما پیگیری افزایش حقوق آن ها از روش های دیگر هستیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "استخدام 34 هزار معلم تازه در آموزش و پرورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخدام 34 هزار معلم تازه در آموزش و پرورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید