اخبار سیاسی

46 هکتار زمین برای ایجاد دهکده گردشگری در شرق بندرعباس اختصاص پیدا کرد

ایرنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر گشته، 46 هکتار زمین برای ایجاد دهکده گردشگری در شرق بندرعباس اختصاص پیدا کرد.

4 مهر 1402

تکذیب یک نقل قول از رئیسی درباره نحوه مذاکره با آمریکا

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت نقل قول منتشر شده در بعضی کانال های خبری از رئیس جمهوری درباره آمادگی ایران برای مذاکره غیرمستقیم با آمریکا در حاشیه اجلاس سازمان ملل را تکذیب کرد.

28 شهریور 1402

فارس: مجوز 8 بازرس آلمانی و فرانسوی آژانس در ایران لغو شد

فارس نوشت: در هفته ای که گذشت شاهد صدور بیانیه ای از سوی سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بودیم، بیانیه ای که واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه را به همراه داشت و با بیان اینکه پاسخ و واکنش متناسب...

26 شهریور 1402

رونق تجاری و جشنواره سینمای ایران و مرگ یک اسطوره ، اینفوگرافی مهم ترین رخدادهای سینمای ایران از 1380 تا 1389

سینمای ایران در دهه 1380، جز در عرصه تجاری، در عرصه بین المللی هم بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. سینما برای سینماروها مهم است و سینما از جامعه و مناسباتش دور نیست.

22 شهریور 1402

حذف سامانه یکپارچه عرضه خودرو صحت دارد؟ ، تعرفه خودروهای وارداتی کاهش می یابد

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: همه خودروهای وارداتی ثبت نامی تا چند ماه آینده به متقاضیان تحویل داده می شود.

6 شهریور 1402

شورای نظامی نیجر خواهان اخراج فوری سفیر فرانسه شد

سخنگوی شورای نظامی نیجر گفت سفیر فرانسه باید فورا نیجر را ترک کند؛ در غیر این صورت با زور این کار انجام خواهد شد.

5 شهریور 1402

واکنش فیفا به رفتار نامتعارف رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا

رفتارهای عجیب روبیالس در مراسم اهدای مدال و جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی اسپانیا در جام جهانی زنان با واکنش های منفی زیادی همراه شده است. جنی هرموسو بازیکن تیم زنان اسپانیا خواهان برخورد شدید با روبیالس شده و نخست وزیر اسپانیا هم رفتار او را غیرقابل...

2 شهریور 1402

رژیم غذایی تضمین کننده سلامت روان

افرادی که از مصرف غذاهای ناسالم مانند غذاهای سرخ شده و فرآوری شده پرهیز می کنند، علائم ناراحتی روانی کمتری دارند.

29 مرداد 1402

نشست سه جانبه اتصال شبکه برق ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه برگزار گردید

ایرنا نوشت: معاونان وزیران انرژی جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه در نشستی در مسکو، اتصال شبکه های برق سه کشور را آنالیز کردند.

20 مرداد 1402

یک نماینده: تعطیلی ادارات با توجه به گرمای بی سابقه هوا لازم است

نماینده مردم چابهار گفت: با توجه به شدت بی سابقه گرمای هوا باید برای تعطیلی دستگاه های اجرایی نسبت به حفظ سلامت مردم اقدام کرد.

10 مرداد 1402

نرخ گاز تاسیسات گردشگری گران نمی گردد

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر گشته، نرخ گاز تاسیسات گردشگری گران نمی گردد.

8 مرداد 1402

اشاره پکن به سفر مخفیانه هنری کسینجر در سال 1971 برای برقراری روابط با چین: روابط پکن و واشنگتن نیازمند عقلانیت کیسینجری و شجاعت سیاسی نیکسونی است

باشگاه خبرنگاران نوشت: دیپلمات ارشد چینی در ملاقات با کیسینجر تاکید نمود پکن را نمی توان متوقف کرد و این آمریکاست که باید سیاست احترام را در پیش بگیرد.

30 تیر 1402

یک نماینده: سازمان استاندارد پراید را تایید کرده، اما کیفیت کیا، هیوندای و ... را رد کرده است

رشیدی کوچی در لایو اینستاگرامی خود گفته است: امیدوارم سازمان ملی استاندارد تکذیب کند، اما شنیده ام علت کند بودن واردات خودروهای نو، مانع تراشی های سازمان استاندارد است!

28 تیر 1402

مالاریاشناس برتر دنیا برای تهران چه کرد؟ ، تاثیر یک تصمیم بزرگ قبل از مرگ؛ از تجریش تا پاستورپاستور در زمین های فرمانفرماتولید سرم و واکسن ایرانی

شاهان قاجار به گشت وگذار در اروپا علاقه زیادی داشتند، حتی شده با قرض گرفتن یا امتیاز دادن به دولت های بیگانه، پول جمع می کردند تا به ممالک راقیه سفر نمایند.

27 خرداد 1402

واکنش باکو به خبر اخراج دیپلمات های آذربایجانی از ایران

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در اظهاراتی مطرح نمود که اخبار منتشر شده اخیر مبنی بر اخراج دیپلمات های این کشور از ایران نو نیست.

15 اردیبهشت 1402

لابی گوگل برای جلوگیری از قانونمندسازی شرکت های فناوری در برزیل

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، لایحه 2630 که به قانون اخبار جعلی نیز مشهور است، شرکت های اینترنتی، موتورهای جستجو و سرویس های پیغام رسان را متعهد می نماید تا محتوای قانونی را بیابند و گزارش دهند و در صورت نقض قانون باید جریمه های سنگین بپردازند.

13 اردیبهشت 1402

ملاک تخصیص یارانه به نانوایی ها مشخص شد

مشاور وزیر اقتصاد گفت: به زودی زمینه ارزیابی از کیفیت نان، برخورد نانوایان و مقدار نان به ازای هر تراکنش مهیا خواهد شد تا ملاک تخصیص یارانه به نانوایی ها قرار گیرد.

13 اردیبهشت 1402

پنجشنبه یا شنبه، مهم تعطیلی دو روز در هفته است

مصطفی فاطمی گفت: طرحی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مدت ها پیگیر آن بود تعطیلی پنجشنبه ها و به عبارتی افزایش تعطیلات سراسری در سرانجام هفته تا دو روز بود. اکنون پیشنهادهایی درباره تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه مطرح شده که یقینا با رویکرد اقتصاد...

10 اردیبهشت 1402

باغ و عمارت ظل السلطان در شمیران

عمارتی زیبا و منحصربه فرد حوالی سال 1260 به وسیله ظل السلطان یا همان مسعود میرزا، پسر ناصرالدین شاه در محدوده شمیران در باغی بزرگ ساخته شد. این عمارت به مسعودآباد یا ظل السلطان معروفیت داشت. اما امروز از آن عمارت و باغ بزرگ جز خیابان مسعود در محله اختیاریه...

25 فروردین 1402

آمریکا در پی قانون گذاری در خصوص چت جی پی تی

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دلیل این تحول آن است که ابهامات و سوالاتی در خصوص تأثیر هوش مصنوعی بر امنیت ملی و نظام آموزش وجود دارد.

23 فروردین 1402
تعداد: (229)