شگرف ترین جاذبه های مجسمه ای دنیا

به گزارش وبلاگ ساختمان، مجسمه سازی هنری است که در فرهنگ های مختلف به اشکال گوناگون وجود دارد.

گاه دولت ها یا هنرمندان بر اساس المان هایی چون یادواره افراد معروف و تاثیرگذار تاریخ، یادبود بناها یا رویدادهای تاریخی اقدام به ساخت مجسمه هایی کرده و آن را در معرض دید عموم در میادین و اماکن پر رفت و آمد شهر و یا در موزه ها و گالری ها قرار می دهند. این مجسمه ها گاهی صرفا جنبه هنری و تزیینی داشته و گاه هدف و منظوری دیگری در پس آن وجود دارد. در هر صورت مجسمه ها پدیده های تماشایی و جذابی هستند که گردشگران گاهی ساعت ها به تماشای آن ها پرداخته و کنار آن ها عکس یادگاری می گیرند. در این مطلب سعی شده است مجسمه های معروف و بزرگ جهان را که جذابیت ویژه ای برای گردشگران دارد پیش روی تان قرار گیرد. با خبرنگاران همراه باشید.

شگرف ترین جاذبه های مجسمه ای دنیا

همه دست به دست در عرشه

در اقامتگاه سفر دریایی خورشید واقع در کره جنوبی، گردشگران می توانند در خشکی لذت یک سفر دریایی را تجربه کنند. در هتلی که به شکل کشتی و در اندازه های واقعی بر لب صخره ای مشرف به دریا ساخته شده است، می توانید باغی از مجسمه ها را پیش چشمانتان بیابید. اثر شاخص هنری که در این محل وجود دارد، یک جفت دست غول پیکر است که دستان برکت نام دارد که هر روز با قرار گرفتن به سوی دریا، خورشید را در بر می گیرند.

زیر دریا

اگر به درون آب های رودخانه کانکن در مکزیک شیرجه بروید، پارک موزه ای از 450 مجسمه دائمی ساخته دست جیسون تیلور را در اندازه های طبیعی را در آنجا خواهید دید. این پارک زیر آبی، یک ساختار صخره ای به وجود آورده است که برای زندگی مرجان ها مناسب می باشد و غواصان را به این منطقه جلب می کند.

یکی از عجایب کویری

شما با 35 هزار تن شن و ماسه، 70 مجسمه ساز و مکانی به مساحت 5 زمین فوتبال چه می توانید بکنید؟ یک شرکت طراحی در کویت ظرف مدت 9 هفته با این امکانات، بزرگترین مجسمه شنی جهان را در یک پارک ساحلی ساخته است. این مجسمه بزرگ ترکیبی از عناصر داستان هزار و یک می باشد.

هنر در پارک

کشور نروژ به میهمانانش، بازدید از بزرگ ترین مجسمه پارکی جهان را که تنها از طریق یک نفر ساخته شده است، پیشنهاد می دهد. این مجسمه که به مردی که نوزادان را پرتاب می کند نام دارد، یکی از جاذبه های مهم گردشگری نروژ بوده و در پارک ویجلند اسلو قرار گرفته است.

چهره ها

در پارکِ مجسمه های سنگی کره جنوبی می توانید مشهورترین انسان های جهان را شاهد باشید. این پارک که در فاصله کوتاهی از شهر سئول قرار گرفته است، پر از مجسمه انسان های معروف است. از فیدل کاسترو گرفته تا آبراهام لینکلن و پیامبرانی الهی مانند حضرت مسیح در این پارک دیده می شوند. بنیان گذار این پارک می گوید هدفش از به وجود آوردن این مکان این بوده است که یاد بزرگ ترین رهبران سیاسی، نویسندگان، دانشمندان، فیلسوفان و هنرمندان جهان را از 180 کشور جهان گرامی بدارد.

غرور ملی کلمبیا

پارک جیم دوکی کلمبیا، دربردارنده نمادهای فرهنگ جهانی و ملی این کشور می باشد. این پارک به نام یک خلبان کلمبیایی که راه های بین المللی را به سوی این کشور گگردد، نام گذاری شده و شما در این باغ در میان بنای کپی شده از روی تاج محل، ماکت بزرگ سایت باستان شناسی سان آگوستین، نمادهایی از کمدی الهی دانته، نقشه بزرگی از کلمبیا، نماهایی از عجایب 7گانه جهان، و موزه ای شامل 700 مجسمه زیبا به گشت و گذار خواهید پرداخت. این مجسمه ها تاریخ بشریت را بازگو می کنند و گردشگران می توانند با قطاری که به دور پارک می گردد، دیدی پانوراما نسبت به همه این مجسمه ها داشته باشند.

منبع: الی گشت

به "شگرف ترین جاذبه های مجسمه ای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگرف ترین جاذبه های مجسمه ای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید