اشیای باستانی پیشینه و تاریخ ما هستند و باید حفظ شوند

به گزارش وبلاگ ساختمان، ایسنا/ براساس سخنان یک نماینده مجلس شورای اسلامی، اشیای باستانی پیشینه و تاریخ ما هستند و باید حفظ شوند.

اشیای باستانی پیشینه و تاریخ ما هستند و باید حفظ شوند

رحمت الله نوروزی با اشاره به انصراف موقت نمایندگان طراح طرح استفاده بهینه از اشیای باستانی و گنج ها از ادامه رسیدگی این طرح بحث برانگیز تاکید نمود: ما صاحب میراث گرانبهای فرهنگی هستیم؛ فرهنگ تمدن ایرانی در دوران باستان دارای غنای فرهنگی بود بگونه ای که سلسله های حکومتی نظیر سلوکیان به ایران آمدند تا بر ما غالب شوند اما تحت تاثیر فرهنگ و تمدن ما قرار گرفتند.

وی گفت: ما ملتی متمدن و با فرهنگ هستیم و نباید فرهنگ و تمدن خود و بعلاوه افتخاراتمان را حراج کنیم؛ کتیبه های داریوش و بعلاوه آثار بجا مانده از زمان دیاکو، اشکانیان و ساسانیان جلوه ای از تمدن ایران است که نباید دچار آسیب شوند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: من موافق طرح استفاده بهینه از اشیای باستانی و گنج ها نیستم، چرا که امروز مشاهده می کنیم بسیاری از این آثار به یغما رفته در گذشته که پیشانی تمدنی ما هستند در موزه لوور پاریس در معرض نمایش قرار گرفته اند. طراحان این طرح به تاکیدات امامین انقلاب توجه نمایند و بدانند که این اشیای باستانی پیشینه و تاریخ ما هستند و باید حفظ شوند.

منبع: همگردی

به "اشیای باستانی پیشینه و تاریخ ما هستند و باید حفظ شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشیای باستانی پیشینه و تاریخ ما هستند و باید حفظ شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید