سرنخ های مخفی در مقبره توت عنخ آمون این ایده را که نفرتیتی در همان نزدیکی است، برانگیخته

به گزارش وبلاگ ساختمان، سال جاری صدمین سالگرد کشف مقبره توت عنخ آمون است و حتی پس از گذشت این همه مدت، این محل دفن معروف همچنان اسراری برای خود دارد و جنجال برانگیخته است.

سرنخ های مخفی در مقبره توت عنخ آمون این ایده را که نفرتیتی در همان نزدیکی است، برانگیخته

یک مصر شناس مشهور بریتانیایی و متصدی سابق موزه بریتانیا ادعا می نماید که شواهدی پیدا نموده است که نشان می دهد نقاشی های دیواری و هیروگلیف های سلطنتی مقبره ممکن است یک پوشش عجولانه بوده باشد.

نیکلاس ریوز سال هاست که استدلال می نماید که نقاشی توت عنخ آمون روی دیوار مقبره او در واقع مربوط به خود فرعون نیست. خطوط اطراف گوشه دهان او اغلب در نقاشی های نفرتیتی دیده می گردد.

بنابراین ریوز فکر می نماید قبل از اینکه تصاویر روی دیوارها دفن یک مرد 19 ساله را به تصویر بکشد، ممکن است نامادری توت عنخ آمون - نفرتیتی- را نشان بدهند که مومیایی اش هرگز پیدا نشده.

بر اساس مصاحبه نو با ریوز، به نظر می رسد که هیروگلیف های قاب بیضی بالای این تصاویر، که به عنوان کارتوچ شناخته می شوند،هویت افرادی که در مراسم تدفین شرکت داشتند را تغییر می دهد.

از نظر تاریخی، محققان تصور می کردند که نقاشی دیواری مراسم باز کردن دهان جسد توت عنخ آمون را به تصویر می کشد که به وسیله جانشینش، آی، برای دفن آماده می گردد.

نقاشی دیواری روی مقبره توت عنخ آمون، که در ابتدا تصور می شد آی (راست) را نشان می دهد که دهان توت عنخ آمون (چپ) را باز می نماید.

اما ریوز می گوید ویژگی های آی، از جمله چانه چاق و بینی چاق او، بیشتر یادآور یک توت عنخ آمون جوان است.

ریوز به گاردین گفت: آنالیز دقیق از طرح های آی، ردپای واضح و زیربنایی یک نام قبلی - یعنی همان توتانخ آمون را نشان می دهد .

پس کاملاً ممکن است که مقبره توت عنخ آمون پس از مرگ غیرمنتظره پادشاه پسر به مقبره اصلی نفرتیتی چسبانده شده باشد.

اگر ریوز درست گفته باشد، به این نظریه می افزاید که ممکن است نفرتیتی در نزدیکی دفن گردد.

در واقع، ریوز سال هاست که بحث می نماید که مقبره توت عنخ آمون بیشتر برای یک ملکه مناسب است تا یک پادشاه.

اول از همه، مقبره به طور غیرعادی کوچک است یعنی کوچکترین مقبره سلطنتی در دره پادشاهان. به گفته ریوز، گنجینه هایی که در درون یافت می شوند، ماهیت زنانه دارند .

علاوه بر این، پلان کف در مقایسه با مقبره دیگر کج است و به نظر می رسد که نقاشی های دیواری با عجله کنار هم چیده شده اند، با نشانه هایی که نشان می دهد هنگام مهر و موم شدن رنگ هنوز خشک نشده.

پس دفن یک امر عجولانه بوده. نوت عنخ آمون هنوز در اواخر نوجوانی خود بود که درگذشت.

محل دفن توت عنخ آمون که در اصل برای توت عنخ آمون در نظر گرفته شده بود ممکن است هنوز تکمیل نشده باشد و در عوض برای جانشین او، آی، استفاده شده باشد.

دیگران، مانند وزیر آثار باستانی مصر، ممدوح الدماتی، مخالف هستند . آن ها استدلال می نمایند که اگر اتاق های پنهان وجود داشته باشد، که هنوز بحث های داغی درباره آن وجود دارد، ممکن است جسد مادر بیولوژیکی احتمالی توت عنخ آمون را نگه دارند و نه نفرتیتی.

در سال 2018، اسکن راداری از مقبره توت عنخ آمون هیچ نشانه ای از اتاقک های متصل را نشان نداد. اما پس از آن، در سال 2020، اسکن دیگری از سایت نشان داد که ممکن است یک محوطه مخفی در این نزدیکی وجود داشته باشد.

فقط یک راه برای مطمئن شدن وجود دارد. اما خراب کردن یک دسته از دیوارها دقیقاً پیشنهاد خوبی نیست.

در حال حاضر، نظریه ریوز همچنان در حد حدس و گمان است.

منبع: یک پزشک

به "سرنخ های مخفی در مقبره توت عنخ آمون این ایده را که نفرتیتی در همان نزدیکی است، برانگیخته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنخ های مخفی در مقبره توت عنخ آمون این ایده را که نفرتیتی در همان نزدیکی است، برانگیخته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید