یونسکو در حال آنالیز کوهستان فلیندرز برای ثبت در لیست میراث جهانی است

به گزارش وبلاگ ساختمان، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، یونسکو در حال آنالیز کوهستان فلیندرز برای ثبت در لیست میراث جهانی است.

یونسکو در حال آنالیز کوهستان فلیندرز برای ثبت در لیست میراث جهانی است

رشته کوههای نمادین و غنی از فسیل فلیندرز در استرالیای جنوبی به عنوان یکی از شگفتی های طبیعی استرالیا یک قدم به ثبت در لیست میراث دنیای یونسکو نزدیکتر شده است.

این منطقه که از سوی دولت استرالیای جنوبی و مالکان سنتی منطقه در لیست موقت به عنوان میراث دنیای نامزد شده، دارای ذخایر فسیلی قابل توجهی است و به وسیله داگلاس ماوسون، کاشف و زمین شناس قرن بیستم یک موزه بزرگ در فضای باز لقب گرفت.

سوزان کلوز ـ وزیر محیط زیست استرالیا ـ گفت: محدوده فلیندرز با بیش از 600 میلیون سال قدمت، یکی از منظره ها باشکوه استرالیا است. فسیل ها و زمین شناسی این منطقه جذابت خاصی دارد و تاریخ سیاره ما و تکامل حیات روی زمین را به نمایش میگذارد. بعضی از این شواهد مهم شامل برترین نمونه دنیا از حیات در دوره زمین شناسی ادیاکاران است که طی آن، اولین اشکال حیات پیچیده چند سلولی حیوانات تکامل یافت.

وزیر محیط زیست استرالیا اظهار کرد: اشکال زمین شناسی و دیرینه شناسی در محدوده فلیندرز آن را به مکان مهمی برای پیگیری شرایط میراث دنیای تبدیل نموده است. در اینجا مکانهایی با فسیل های خارق العاده در دسترس است که به وسیله آنها می توانیم به گذشته برگردیم و ببینیم زندگی چگونه شکل گرفته است.

منبع: همگردی

به "یونسکو در حال آنالیز کوهستان فلیندرز برای ثبت در لیست میراث جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونسکو در حال آنالیز کوهستان فلیندرز برای ثبت در لیست میراث جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید