اشتباه ترامپ در برابر ایران چه بود؟

به گزارش وبلاگ ساختمان، جان بولتون در مصاحبه با بی بی سی، عدم اتخاذ سیاست تغییر حکومت در ایران را اشتباه دونالد ترامپ خواند و مدعی شد حکومت در ایران آسیب پذیر بوده و تنها راه تغییر آن به وسیله مردم این کشور است.

اشتباه ترامپ در برابر ایران چه بود؟

بولتون مدعی شد: حکومت ایران آسیب پذیر است ولی تراژدی عظیم این است که آمریکا و دیگر کشورها نتوانستند به مردم ایران یاری نمایند که حکومت ساقط گردد.

بولتون در این مصاحبه بار دیگر بر لزوم تغییر حکومت در ایران تاکید نمود و خروج از توافق هسته ای با ایران را سیاست درستی مطرح نمود.

به گفته بولتون، سیاست خروج از برجام شکست نخورد ولی ناکافی بود.

بولتون که در روزهای گذشته با انتشار مقاله ای در روزنامه وال استریت ژورنال از قصد دولت آمریکا برای کاربرد مکانیسم ماشه برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران انتقاد نموده، لغو تحریم های تسلیحاتی ایران در زمان تعیین را از ایرادهای برجام می داند.

به گفته او آمریکا از توافق هسته ای خارج شده و طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت، تنها اعضای برجام می توانند از ابزار حل اختلاف در نظر گرفته شده در این توافق بهره ببرند و از سوی دیگر این کار تضعیف قدرت حق وتو و اشتباه است.

بولتون در پاسخ به وعده ترامپ برای توافق با ایران پس از پیروزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت: او این مساله را درک نمی کند. متاسفانه این عدم درک در رابطه با برنامه هسته ای کره شمالی هم وجود داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اشتباه ترامپ در برابر ایران چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباه ترامپ در برابر ایران چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید