رایزنی تلفنی بی نتیجه جانسون و فون در لاین درباره برگزیت

به گزارش وبلاگ ساختمان، رئیس کمیسیون اروپایی و نخست وزیر انگلیس در گفتگویی تلفنی نتوانستند به توافقی درباره مناسبات تجاری بین اتحادیه اروپا و انگلیس برای دوران پسا برگزیت دست یابند.

رایزنی تلفنی بی نتیجه جانسون و فون در لاین درباره برگزیت

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساختمان به نقل از روزنامه اتریشی وینر سایتونگ، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در تبادل نظریی تلفنی درباره پیمان تجاری بین اتحادیه اروپا و انگلیس بعد از برگزیت به هیچ موفقیتی دست نیافتند. آن ها بعد از یک تماس تلفنی با یکدیگر اعلام نمودند که اخیرا پیشرفت هایی انجام شده است، اما هنوز اختلافات قابل توجهی وجود دارد. این اختلافات بیشتر در زمینه شرایط رقابت مالی و در زمینه شیلات وجود دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ ساختمان بخوانید. (کلیک کنید)

بروکسل و لندن می خواهند از روز دوشنبه به مذاکرات پسا برگزیت برای دستیابی به توافقی تجاری ادامه دهند. بخش هایی از اپوزیسیون از بوریس جانسون درخواست نموده اند که بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بالاخره سیاست برگزیت خود را تغییر دهد. آن ها جانسون را ترامپ انگلیس نامیدند.

مرحله گذار انگلیس در کم تر از دو ماه دیگر و تا انتها امسال میلادی به انتها می رسد و بعد از آن انگلیس از بازار داخلی و اتحادیه گمرکی اروپا خارج خواهد شد. اگر تا آن موقع توافقی حاصل نشود عواقب مالی بدی در انتظار طرفین خواهد بود.

در حال حاضر دو تحول می تواند فشارها بر انگلیس برای دستیابی به توافقی تجاری با اروپا را تقویت کند. از یک طرف این کشور شدیدا تحت تاثیر شیوع کرونا و عواقب مالی آن قرار گرفته و از طرف دیگر از نظر تحلیاگران تغییر ریاست جمهوری در آمریکا شانس توافق بین لندن و بروکسل را افزایش می دهد.

زمان باقی مانده برای مذاکرات بسیار کم است و هر دو طرف می خواهند کوشش های خود را دو برابر نمایند. این را سخنگوی دولت انگلیس اعلام نموده است.

فون در لاین هم در پیامی توئیتری اعلام نمود: ما همچنان در روزهای آینده به صورت فشرده همکاری می کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ ساختمان بخوانید. (کلیک کنید)

بوریس جانسون هم روز آدینه در تبادل نظر با یک رسانه انگلیسی گفته بود که هنوز برای دستیابی به توافقی با اروپا امیدوار است. وی گفت که تصمیم گیری در این باره برای آخر هفته آینده امکان پذیر است.

مذاکرات بین اتحادیه اروپا و انگلیس ماه هاست که به کندی جریان دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رایزنی تلفنی بی نتیجه جانسون و فون در لاین درباره برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی تلفنی بی نتیجه جانسون و فون در لاین درباره برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید