افزایش قیمت 5 قلم داروی مهم با مجوز وزارت بهداشت ، اسامی داروها و قیمت قدیم و نو

به گزارش وبلاگ ساختمان، سازمان غذا و دارو با پیشنهاد شرکت های تولیدکننده دارو مبنی بر افزایش قیمت 5 قلم دارو موافقت کرد.

افزایش قیمت 5 قلم داروی مهم با مجوز وزارت بهداشت ، اسامی داروها و قیمت قدیم و نو

به گزارش وبلاگ ساختمان، با اجرای طرح دارویاری که از اواخر تیر ماه 1401 در کشور کلید خورد، وزارت بهداشت تصمیم گرفت قیمت داروهای فراوری داخل به سمت واقعی شدن پیش برود. در مقابل، ارز ترجیحی برای شرکت های دارویی حذف شد. اما، برای اینکه افزایش قیمت دارو برای مردم و بیماران مشکل ساز نشود، یارانه دارو به وسیله سازمان برنامه و بودجه در اختیار بیمه سلامت و بیمه تأمین اجتماعی نهاده شد تا مابه التفاوت قیمت داروها را به حساب داروخانه ها واریز نمایند.

بیشتر بخوانید:

  • مصرف نگران نماینده آزیترومایسین در ایران | عنبرنسارا، عود، کندر و اسفند اثر آنتی بیوتیک دارند؟ | تأثیر بعضی داروهای ضد سرفه ثابت نشده
  • قیمت انسولین قلمی اعلام شد | کاهش قیمت 200 قلم دارو برای بیماران

این در حالی است که بعد از گذشت قریب به 5 ماه از اجرای طرح دارویاری در کشور، همچنان شاید افزایش قیمت دارو هستیم. به طوری که هر هفته، لیست هایی از افزایش قیمت دارو، به وسیله شرکت های دارویی کشور، به سازمان غذا و دارو هستیم.

بر اساس آنچه که شرکت های دارویی در لیست هایی که به سازمان غذا و دارو ارسال نموده اند، کپسول آزیترومایسین، خودنمایی می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "افزایش قیمت 5 قلم داروی مهم با مجوز وزارت بهداشت ، اسامی داروها و قیمت قدیم و نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت 5 قلم داروی مهم با مجوز وزارت بهداشت ، اسامی داروها و قیمت قدیم و نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید