3 روز سرنوشت ساز در انتظار پرسپولیس؛ مهاجم خارجی کیست؟

به گزارش وبلاگ ساختمان، تا ساعاتی پیش انتقال مهاجم برزیلی مدنظر یحیی گل محمدی نهایی شده بود، اما ناگهان بار دیگر همه چیز طبق خواسته این باشگاه پیش رفت. دست یحیی گل محمدی بار دیگر در پوست گردو ماند و او که با وسواس زیادی این بار در پی جذب مهاجمی شش دانگ برای حل معضل خط حمله تیمش بود، یک بار دیگر در بحث مذاکرات ناکام ماند.

3 روز سرنوشت ساز در انتظار پرسپولیس؛ مهاجم خارجی کیست؟

جدایی های پرشمار مهاجمان پرسپولیس از فصل گذشته تا برهه کنونی که عدد شش بازیکن را نشان می دهد (شرزود تمیروف، یورگن لوکادیا، شیخ دیاباته، لئاندرو پریرا، عیسی آل کثیر و مهدی عبدی)، با جذب تنها شهاب زاهدی همراه شده است. این در حالی بود که یحیی گل محمدی تصور این را نمی کرد که انتقال مهاجم مدنظر او به ایران و پرسپولیس با موانعی بزرگ روبرو گردد.

قانون سقف قرارداد و عدم در اختیار داشتن بودجه ارزی لازم از سوی باشگاه و بعلاوه وسواسی که یحیی گل محمدی اینبار در نظر گرفته تا بازیکن مدنظرش با کمترین حاشیه و کیفیت فنی لازم، پیراهن پرسپولیس را بر تن کند، ماجرای جذب مهاجم را به درازا کشانده است.

سرمربی پرسپولیس که با تایید رضا درویش مدعی است فیلم بازی نزدیک به 50 بازیکن در پست مهاجم (با قیمت نزدیک به یک میلیون دلار) را مورد بررسی و بررسی دقیق قرار داده و به نتیجه مطلوب نرسیده، دو روز قبل، اما یک نام برزیلی را در اختیار باشگاه قرار داد.

مهاجمی که به زعم مدیران تیم نیز کیفیت نسبی و قابل توجه برای این انتقال را داشته تا آن ها هر چه سریع تر با همکاری بخش بین الملل خود اقدام به مذاکره ابتدایی و در نهایت بررسی پیشنهاد را داشته باشند.

موضوع اول برای برقراری ارتباط با مدیربرنامه این بازیکن خیلی زود صورت گرفت و طرفین مکاتبات و تماس های لازم برای تبادل نظر در مورد نحوه انتقال را دنبال کردند. مدیربرنامه این مهاجم برزیلی نیز در گام اول و بعد از تبادل نظریی که با باشگاه و بعلاوه بازیکن مدنظر سرخ ها داشت، از رضایت برای انتقال اطلاع داد.

در مرحله بعدی مذاکرات، اما آن ها وارد چالش بزرگی در مورد مبلغ قرارداد شدند و با پیشنهاد یک و نیم میلیون دلاری از سوی بازیکن و مدیربرنامه اش برای انتقال روبرو شدند. مبلغی که با موانع زیادی همراه است و به طور طبیعی بحث درباره انتقال را بست؛ ابتدا اینکه در بودجه اعلامی از سوی باشگاه برای جذب مهاجم خارجی، آن ها عددی نزدیک به یک میلیون دلار را در نظر گرفته بودند و با توجه به اسنادی که به سازمان لیگ در مورد قرارداد بازیکنان کنونی ارائه داده اند، عبور از این مبلغ نیز برای آن ها امکان پذیر نیست. همین موضوع باعث شد تا مدیران پرسپولیس علیرغم سختی که در مورد تامین منابع ارزی پیش رو دارند، روز گذشته طی نامه ای به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال خواستار افزایش سقف قرارداد یا تهاتر قرارداد بازیکنان کنونی شوند. موضوعی که به هیچ عنوان مورد موافقت قرار نگرفت و در نهایت نیز چانه زنی سرخ ها با مدیربرنامه مهاجم برزیلی تازه تایید شده یحیی گل محمدی برای کاهش خواسته اش نیز بی نتیجه ماند.

با این شرایط و در حالیکه یحیی گل محمدی گزینه دیگری را در برهه کنونی در اختیار باشگاه قرار نداده و آخرین جمع بندی او به این بازیکن برزیلی رسیده بود که آن هم منتفی شده، باز هم سریال ماجرای جستجوی سرخ ها برای جذب مهاجم ادامه خواهد داشت. ماجرایی که البته به واسطه نزدیک شدن به پنجره تابستانی لیگ ایران و حتی اروپا، با فیلتر دیگری نیز همراه خواهد شد و آن ها تنها باید مهاجمان آزاد یا بیرون مانده را بررسی نموده و کیفیت آن ها برای انتقال به پرسپولیس را مورد ارزیابی قرار دهند.

اتفاقی که موج ناامیدی بزرگتری را بین طرفداران این تیم برای تقویت خط حمله شکل خواهد داد و ناکامی آن ها بعد از جذب بازیکن مدنظر در این پست، نگرانی خاصی را در لیگ برتر و البته آسیا نیز بهمراه دارد.

منبع: ورزش سه

منبع: فرارو

به "3 روز سرنوشت ساز در انتظار پرسپولیس؛ مهاجم خارجی کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 روز سرنوشت ساز در انتظار پرسپولیس؛ مهاجم خارجی کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید