انتقاد شهردار از کم کاری ها در معرفی صنایع دستی کرمان

به گزارش وبلاگ ساختمان، خبرنگاران/کرمان شهردار کرمان با انتقاد شدید از کم کاری ها در معرفی صنایع دستی استان کرمان اعلام کرد: صنعت فرش کرمان در گذشته صندلی ممتازی داشته که متاسفانه اکنون دیگر آن صندلی را ندارد، بنابراین باید چالش ها و نقاط ضعف را شناسایی و در جهت برطرف آن گام برداریم.

انتقاد شهردار از کم کاری ها در معرفی صنایع دستی کرمان

سید مهران عالم زاده عصر امروز 21 خرداد در آئین گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی گفت: صنایع دستی در دو بخش قابل رصد است که در گذشته یک نوع فراوریات خانگی مانند پته داشتیم که به مرور تجاری سازی شد نوع دیگر صنایع دستی تجاری مانند فراوری مس و فرش بوودند که جنبه تجاری داشتند.

وی ادامه داد: ویژگی متفاوتی که صنایع دستی دارد این است که از وسایل و ابزار همان منطقه فراوری می گردد ضمن آنکه صنایع دستی مبتنی بر فرهنگ و هویت فرهنگی آن منطقه است لذا اگر بخواهیم هویت خود را حفظ کنیم باید اهمیت بیشتری به صنایع دستی دهیم.

شهردار کرمان با انتقاد شدید از کم کاری های در معرفی صنایع دستی استان کرمان اعلام کرد: صنعت فرش کرمان در گذشته صندلی ممتازی در جهان داشت که متاسفانه اکنون دیگر آن صندلی خودش را ندارد، بنابراین باید چالش ها و نقاط ضعف را شناسایی و در جهت برطرف آنها گام برداریم.

وی ایجاد شبکه آموزش صنایع دستی در مراکز فرهنگی شهرداری ها، برگزاری جشنواره های همدلی فصلی برای فروش فراوریات صنایع دستی، همکاری با دفاتر تسهیل گری در حوزه صنایع دستی، شرکت در نمایشگاه ها در راستای حذف واسطه ها، برگزاری پنجشنبه های قلعه محمود، راه اندازی فروشگاه دائمی محصولات در کرمان، راه اندازی پویش شهروندی دست های یک شهر در راستای حمایت از صنایع دستی و ... را از اقدامات شهرداری کرمان در راستای حمایت از صنایع دستی برشمرد.

عالم زاده با اعلام این خبر که امسال یکصدمین سال تاسیس شهرداری کرمان است که یک رویداد به این مناسبت خواهیم داشت، اظهار کرد: از ابتدای هفته آینده هر هفته حداقل یک افتتاح از پروژه های شهری را در سطح شهر کرمان خواهیم داشت و در امسال نیز شاهد افتتاح پیاده راه میدان ارگ خواهیم بود.

وی با اشاره به برگزاری کنسرت شجریان یا سالار عقیلی در شهر کرمان همزمان با یکصدمین سال تاسیس شهرداری کرمان کرد: شهرداری کرمان برای اولین بار از مجموعه چند فیلم که به موضوع کرمان می پردازد حمایت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انتقاد شهردار از کم کاری ها در معرفی صنایع دستی کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شهردار از کم کاری ها در معرفی صنایع دستی کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید