اگر هر روز سیب زمینی شیرین بخورید چه اتفاقی برای بدن تان خواهد افتاد؟

به گزارش وبلاگ ساختمان، اگر هر روز سیب زمینی شیرین بخورید چه اتفاقی برای بدن تان رخ خواهد داد؟ مصرف روزانه سیب زمینی شیرین راهی عالی برای دریافت دوز مورد احتیاج ویتامین آ است. برای مثال، 45 درصد از بزرگسالان امریکایی ویتامین آ روزانه کافی را دریافت نمی نمایند امری که می تواند عملکرد سیستم ایمنی افراد را کاهش داده و باعث بروز مسائل مرتبط با بینایی گردد. خوشبختانه یک عدد سیب زمینی شیرین بیش از احتیاج روزانه ویتامین آ در قالب بتاکاروتن دارد بنابراین، اگر هیچ ماده غذایی غنی از ویتامین آ دیگری را نمی خورید با خوردن سیب زمینی شیرین می توانید احتیاج بدن تان به ویتامین آ را برآورده سازید. افزایش مصرف سیب زمینی شیرین می تواند سیستم ایمنی تان را با افزایش سطح ویتامین آ تقویت کند. این بدان معناست که کم تر بیمار خواهید شد و اگر بیمار شده باشید سریع تر بهبود می یابید.

اگر هر روز سیب زمینی شیرین بخورید چه اتفاقی برای بدن تان خواهد افتاد؟

به گزارش وبلاگ ساختمان به نقل از یاهونیوز، هم چنین، دلایل دیگری می تواند نشان دهد که می توان سیب زمینی شیرین را در لیست مواد غذایی مصرفی روزانه قرار داد: می تواند به احساس سیری طولانی مدت تر یاری کند، می تواند به کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب یاری کند، می تواند به ایجاد تعادل قند خون یاری کند، شاخص گلیسمی پایین تری دارد و در مقایسه با سایر کربوهیدرات های تصفیه شده باعث افزایش سریع قند خون نمی گردد، می تواند به کاهش التهاب یاری کند زیرا حاوی ترکیبات ضد التهابی می باشد. هم چنین، مصرف سیب زمینی شیرین می تواند به کاهش خطر ابتلا به بعضی از انواع سرطان مانند سرطان مثانه یاری کند. براساس نتیجه مطالعه ای که اخیرا صورت گرفته سیب زمینی شیرین بنفش دارای خاصیت ضد توموری می باشد.

اگر زیاد سیب زمینی شیرین بخورید چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

واقعیت آن است که مصرف بیش از حد ویتامین آ (موجود در سیب زمینی شیرین) به وسیله گیاهان عملا ناممکن است چرا که باعث نارنجی شدن پوست تان می گردد وضعیتی که به عنوان کاروتنمی شناخته می گردد. کاروتنمی اصطلاحی است که در خصوص افزایش سطح بتاکاروتن در خون استفاده می گردد. بعضی از افراد تنوع ژنتیکی خاصی دارند که تبدیل بتاکاروتن به فرم فعال ویتامین آ را برای بدن شان دشوارتر می سازد و باعث تجمع بتاکاروتن و تبدیل پوست به رنگ زرد مایل به نارنجی می گردد. اولین نشانه های این موضوع را می تواند در اطراف کف دست، کف پا و اطراف سوراخ های بینی مشاهده کرد. چنین ناتوانی ای در فراوری ویتامین آ کافی (یا صرفا نخوردن مواد غذایی غنی از این ماده مغذی به مقدار کافی) یکی از دلایلی است که باعث ایجاد برجستگی هایی در پشت بازوها به نام کراتوز پیلاریس می گردد.

آیا مصرف روزانه سیب زمینی شیرین باعث کاهش وزن خواهد شد؟

از آنجایی که سیب زمینی شیرین سرشار از فیبر و آب است احساس سیری را در فرد مصرف کننده افزایش داده و به طور بالقوه باعث کاهش وزن می گردد. برخلاف تصور عمومی ای که وجود دارد سیب زمینی شیرین می تواند بخشی از یک الگوی غذایی کامل و مغذی باشد که سبب کاهش وزن می گردد.

سالم ترین راه برای خوردن سیب زمینی شیرین چیست؟

سرخ کردن برترین راه برای مصرف سیب زمینی شیرین نیست. در مقابل، خوردن سیب زمینی شیرین با چربی های مفید توصیه می گردد چرا که به نفع قلب خواهد بود زیرا ویتامین آ یک ماده مغذی محلول در چربی می باشد. مصرف سیب زمینی شیرین با منبعی از چربی های سالم به بدن اجازه می دهد تا از مواد مغذی بهتر استفاده کند. روغن زیتون، آووکادو و دانه های آجیلی همگی گزینه های عالی برای مصرف همزمان با سیب زمینی شیرین و هم چنین با مواد حاوی پروتئین هستند.

منبع: فرارو

به "اگر هر روز سیب زمینی شیرین بخورید چه اتفاقی برای بدن تان خواهد افتاد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر هر روز سیب زمینی شیرین بخورید چه اتفاقی برای بدن تان خواهد افتاد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید