با مواد خانگی صورت خود را وکس کنید

به گزارش وبلاگ ساختمان، برای برطرف همیشگی موهای زائد صورت می توانید با مواد طبیعی و گیاهی که بدون ضرر هستند وکس خانگی صورت تهیه و بهره ببرید.

با مواد خانگی صورت خود را وکس کنید

ساختن وکس خانگی خواسته بسیاری از افراد است. یکی از مسائلی که بسیاری از افراد با آن روبه رو هستند، داشتن آکنه، دانه های سرسیاه و موهای زائد است. افراد همیشه در پی ازبین بردن این مسائل هستند. یکی از این روش ها برای ازبین بردن آن ها استفاده از وکس است. خبر خوبی که برای شما داریم آن است که شما می توانید در خانه با مواد در دسترس وکس صورت درست کنید. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

ساختن وکس خانگی

محصولات و روش های مختلفی برای ازبین بردن موهای زائد در بازار موجود است. در این مطلب به چند مورد از این روش ها می پردازیم.

ساختن وکس خانگی با سفیده تخم مرغ

  • 2 عدد سفیده تخم مرغ
  • دستمال تمیز نازک (دستمال کاغذی) است

سفیده تخم مرغ را خوب به هم بزنید تا به مقدار ای کافی کف کند. لایه های دستمال کاغذی را از یکدیگر جدا کنید. سپس لایه های دستمال کاغذی را با یاری یک قلموی نرم آرایشی به سفیده تخم مرغ زده شده آغشته کنید و بر روی پوست صورت قرار دهید به طوری که به جز چشم، ابرو و لب ها روی تمام سطح پوست صورت را پوشانده باشد.

درصورتی که احساس کردید دستمال ها به خوبی آغشته به سفیده تخم مرغ نشدند با استفاده از قلم باقی سفیده تخم مرغ را به آرامی روی صورت بمالید. اجازه دهید دستمال ها کاملاً خشک شوند، تقریباً 10 الی 15دقیقه بایستی در همین حالت بمانید.

در مرحله بعد نوبت به جداکردن دستمال ها می رسد. دقت کنیم مرحله برداشتن دستمال از روی پوست از قسمت انتهای دستمال در پایین صورت و به سمت بالا انجام گردد.

ساختن وکس خانگی پوست گردو

برای ازبین بردن موهای زائد صورت پوست گردو سوزانده شده را با یک قاشق غذاخوری خاکستر و یک لیتر آب مخلوط کنید و اجازه دهید تا 12 ساعت مخلوط بماند. سپس با یک پنبه این مخلوط را روی صورت خود بمالید.

ساختن وکس خانگی با آرد ذرت با تخم مرغ

دو بار در هفته برای تهیه این ماسک، یک عدد تخم مرغ را با 5 قاشق غذاخوری آرد ذرت مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را روی موهای زائد صورت بمالید و اجازه دهید تا خشک گردد سپس صورت خود را بشویید.

ساختن وکس خانگی با نعنا

نوشیدن روزی یک فنجان دم نوش نعنا، فراوری هورمون آندروژن در بدن را کاهش می دهد و بدین طریق سبب ازبین رفتن موهای زائد می گردد. برای تهیه دم نوش نعنا 6 برگ نعنا و یک قاشق چای خوری نعنای خشک شده را در قوری بریزید و به آن یک لیوان آب جوش بیفزایید و 7 دقیقه روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید. سپس آن را از صافی عبور داده و میل کنید.

ساختن وکس خانگی با شکر و لیمو

هفته ای 2 تا 3 بار برای ازبین بردن موهای زائد صورت، 2 قاشق غذاخوری آب لیمو و شکر و 10 قاشق غذاخوری آب را ترکیب کنید و بر خلاف رشد موها به صورت بمالید و بعد از 10 تا 15 دقیقه ماساژ صورت آن را بشویید.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید بعد از عید، با این روغن شکم خود را تخت کنید را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "با مواد خانگی صورت خود را وکس کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مواد خانگی صورت خود را وکس کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید