معین سابقه سفارش واردات به محدودیت فراوری منجر می گردد

به گزارش وبلاگ ساختمان، سیامک زرگران، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه فراوری کاغذ، گفت: طی سال های گذشته مجموعه های مختلفی به بحث فراوری در حوزه کاغذ و مقوا وارد شده اند و مجموعه بازرگانی اقیانوس آرام نیز به صورت حرفه ای در حوزه فراوری کاغذ اداری و سایز شده، بعلاوه مقوای سایز شده کوشش کردیم در این بخش فعال شویم.

معین سابقه سفارش واردات به محدودیت فراوری منجر می گردد

وی اضافه کرد: بخش زیادی از احتیاج به مقوا برای جلد کتاب های بازار، در داخل کشور تأمین می گردد و کوشش کردیم در کنار واردات از بعد کیفی و کمّی در کنار فراوریکنندگان داخلی حضور داشته باشیم.

زرگران با بیان اینکه تأمین مواد اولیه فراوری کاغذ مثل خمیر کاغذ نیز همیشه یکی از دغدغه های اصلی حوزه کاغذ در کشور بوده، گفت: در این بخش نیز همه کوشش خود را انجام دادیم تا کنار فراوریکنندگان باشیم و امروزه حجم قابل توجهی از احتیاج خمیر کاغذ را برای فراوریکنندگان فراهم می کنیم.

وی با اشاره به فراوریات متنوع داخلی در حوزه فراوری کاغذ بسته بندی نیز شرح داد: در بخش بسته بندی امروزه تمرکز بر تنوع کالا است، صادرکننده احتیاج دارد محصول خود را در رقابت با سایر کشورهای منطقه در بسته بندی خوب و مناسب عرضه کند و به همین علت، طی سال های اخیر، شرکت های زیادی در فراوری این کاغذ به صورت فعال عمل نموده اند.

زرگران تأکید کرد: محصولات ایرانی برای رقابت در منطقه از بُعد محصول و کیفیت در صنایع بهداشتی، غذایی و دارویی کیفیت خوبی دارند، اما کم توجهی به حوزه بسته بندی کیفیت محصولات را کاهش می دادذ؛ البته طی سال های اخیر فراوری کاغذ بسته بندی با شیب رو به رشد همراه است؛ به طوری که امروزه در این بخش علاوه بر خودکفایی صادرات هم داریم.

وی درباره چالش های فراوریکنندگان و واردکنندگان کاغذ طی سال های اخیر نیز مطرح کرد: سال گذشته حمایت از فراوری بیشتر بود و در تأمین مواد اولیه مسئله ای نداشتیم، امروزه در پی افزایش فراوری و ارتقای توان فراوری خود هستیم اما متأسفانه با معین معیار اعلام سابقه و سقف واردات، چالش های زیادی برای شرکت ایجاد شده است.

به گفته زرگران، اکنون بعضی از فراوریکنندگان خط فراوری نو احداث نموده اند یا زمینه کاری خود را تغییر داده اند و به مواد اولیه نوی احتیاج دارند، اما اینکه براساس سابقه واردات دو سال گذشته و اندازه آن، سال جاری باید همان اندازه واردات داشته باشیم، به بسیاری از واحدهای فراوریی صدمه وارد نموده است.

وی با بیان اینکه وزارت صمت باید این مسئله را با حضور نمایندگان واحدهای صنفی و تشکل ها کارشناسی کند، گفت: این موضوع باید هرچه زودتر حل گردد، چون برای صنعت و فعالان این حوزه مشکل آفرین شده است، بعضی از همکاران در زمینه تأمین مواد اولیه دچار مشکل هستند و وزارت صمت باید این مسئله را آنالیز کند.

زرگران یادآور شد: با توجه به تأکید دولت در حمایت از خودکفایی و اشتغال آفرینی، از دولت که این روزها در زمینه تخصیص ارز و منابع ارزی همکاری خوبی داشته است، تشکر می کنیم. امیدوارم تمهیدی اندیشیده گردد تا زمینه کار مطمئن برای فراوریکنندگان فراهم گردد، زیرا وقتی آینده بازار تعیین نباشد، فراوریکننده نمی تواند برنامه ریزی طولانی مدت داشته باشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "معین سابقه سفارش واردات به محدودیت فراوری منجر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین سابقه سفارش واردات به محدودیت فراوری منجر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید