جامعه نابینایان کرمانشاه پنج هزار و 333 نفر هستند

به گزارش وبلاگ ساختمان، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : جامعه نابینایان استان پنج هزار و 333 نفر هستند که 3 هزار و 100 نفر از این تعداد به صورت مادرزادی و مابقی به واسطه بیماری های ژنتیکی، حوادث و... نابینا و کم بینا شده اند.

جامعه نابینایان کرمانشاه پنج هزار و 333 نفر هستند

فرحناز محمدی، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : جامعه نابینایان استان پنج هزار و 333 نفر هستند که در حدود 3 هزار و 500 نفر از این تعداد مردان و مابقی زنان هستند.

وی با اشاره به تعداد نابینایان بر حسب علت منجر به نابینایی، گفت: 3 هزار و 100 نفر از تعداد جامعه نابینایان استان مادرزادی و مابقی موارد به واسطه بیماری های ژنتیکی، حوادث و... بوده است.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، معلولیت حدود 2 هزار نفر از نابینایان این استان شدید و خیلی شدید و معلولیت مابقی در حد خفیف و میانه است.

وی مهمترین انتظار جامعه نابینایان از هم استانی ها را توجه به حقوق این افراد همانند افراد بینا بیان کرد و اضافه نمود: یکی از اولویت ها و دغدغه های اصلی نابینایان تردد در سطح شهر و معابر عمومی است که بحث مناسب سازی محیط تردد باید از سوی همه دستگاه ها و به طور ویژه شهرداری ها رعایت گردد.

محمدی اضافه نمود: در حال حاضر یک مرکز آموزشی و توانبخشی خانواده و کودک کم بینا را در سطح شهر کرمانشاه داریم که خدماتی همانند توانبخشی، روانشناسی و مددکاری ارائه می دهد.

وی تعداد دانشجویان کم بینا و نابینا در سطح استان را 34 نفر گفت و گفت: انتظار داریم بعد از فارغ التحصیلی این دانشجویان به بحث اشتغال آن ها توجه گردد.

محمدی برنامه غربالگری بینایی برای بچه ها سه تا 6 سال را یکی از مهمترین برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری در راستای پیشگیری از معلولیت ها دانست و اضافه نمود: درخواست داریم خانواده ها با استقبال از این برنامه همکاری های لازم را با بهزیستی داشته باشند تا در صورت مشکوک به بیماری های چشمی پیگیری های لازم انجام گردد.

وی توضیح داد: طی 6 ماه سپری شده از امسال 35 هزار کودک سه تا 6 ساله از نظر مسائل بینایی مورد غربالگری قرار گرفته؛ افراد مشکل دار از خدمات رایگان بهزیستی حتی یاری هزینه جراحی هم بهره مند شده اند .

وبلاگ ساختمان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "جامعه نابینایان کرمانشاه پنج هزار و 333 نفر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جامعه نابینایان کرمانشاه پنج هزار و 333 نفر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید