دنیا قابل مشاهده 40 کوینتیلیون سیاهچاله دارد!

به گزارش وبلاگ ساختمان به نقل از دیلی میل، طبق تحقیقی نو 40 کوینتیلیون (40،000،000،000،000،000،000) سیاه چاله ستاره وار در دنیا قابل مشاهده وجود دارد.

دنیا قابل مشاهده 40 کوینتیلیون سیاهچاله دارد!

سیاه چاله ستاره وار در سرانجام حیات ستاره های بزرگی که حجم شان گاهی به چند صد برابر خورشید می رسد، به وجود می آید.

محققان دانشکده بین المللی مطالعات پیشرفته(SISSA) در ایتالیا با استفاده از یک روش محاسباتی تازه تخمین زدند چه تعداد از این نوع سیاه چاله ایجاد شده است. بعلاوه به گفته آنها سیاه چاله های ستاره وار حدود یک درصد ماده باریونی در دنیا قابل مشاهده را تشکیل می دهند. باریون ها گروهی از مواد هستند که شامل اجزای اتم(پروتون و نوترون) نیز باشد. این گروه از ماده، سنگین تر از دیگر گروه هاست.

یافته های این تیم راستا را برای درک بهتر سیاهچاله های ستاره وار و سیاهچاله هایی با حجم میانه که ممکن است به ابر سیاهچاله تبدیل شوند، فراهم می نماید.

محاسبات در این تحقیق به وسیله آلکس سیسیلیا و همکارانش اجرا شده است. این تیم برای محاسبه تعداد سیاهچاله های دنیا قابل مشاهده، مدل هایی از چگونگی تکامل جفت های ستاره های تکی و دوتایی (و در نتیجه چه تعداد از آنها به سیاه چاله تبدیل می شوند) را با داده های مربوط به سایر ویژگی های کهکشانی مرتبط، ترکیب کردند.

ویژگی های کهکشانی مرتبطی که در این محاسبات به کار گرفته شده اند شامل اطلاعاتی درباره نرخ تشکیل ستاره، حجم ستاره ها و اندازه فلزی بودن محیط بین ستاره ای هستند. تمام این موارد روی تشکیل سیاه چاله ستاره وار تاثیر دارند.

کل یافته های این تحقیق در نشریه آستروفیزیکال ژورنال منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دنیا قابل مشاهده 40 کوینتیلیون سیاهچاله دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا قابل مشاهده 40 کوینتیلیون سیاهچاله دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید