خانه های تاریخی فارس برترین راه چاره جذب جهانگرد و اشتغال آفرینی است

به گزارش وبلاگ ساختمان، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، خانه های تاریخی فارس برترین راه چاره جذب توریست و اشتغال آفرینی است.

خانه های تاریخی فارس برترین راه چاره جذب جهانگرد و اشتغال آفرینی است

محمد فرخ زاده در بازدید از پروژه سرمایه گذاری، بازسازی، احیا و بهره برداری خانه دانش گفت: این خانه دارای قدمت 150 ساله است و ضروری است با ورود سرمایه گذار با هدف احیا این اثر میراثی از تخریب بیشتر آن جلوگیری گردد.

معاون امور زائران و گردشگری استانداری فارس در این بازدید که با حضور معاون برنامه ریزی فرمانداری لارستان و رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان لارستان انجام شد، اظهار کرد: عملیات احیای این خانه تاریخی رو به اتمام است و بهره برداری این اثر تاریخی طی یک بازه زمانی 6 ماهه انجام می گردد، با بهره برداری از این خانه تاریخی، فرصت اشتغال مستقیم برای حدود 10 نفر فراهم می گردد.

فرخ زاده توضیح داد: در این خانه تاریخی یک مجموعه گردشگری، اقامتی و رفاهی دیده شده و بخشی دیگر از این مجموعه با عنوان موزه مردم شناسی راه اندازی خواهد شد.

او ضمن ارائه راهکارهای لازم برای صدور مجوزها در سطح استان به وسیله دستگاه های مرتبط گفت: با سرمایه گذار این پروژه مذاکراتی صورت گرفته که با حمایت ویژه در سطح استان، شاهد پیشرفت در اقدامات و بهره برداری این پروژه گردشگری در زمان معین شده خواهیم بود.

معاون امور زائران و گردشگری استانداری فارس با اشاره به اینکه تعداد خانه های تاریخی لارستان قابل توجه است، از اداره کل میراث فرهنگی استان و سایر مسئولان استانی و محلی خواست که این میراث های ارزشمند استان بعنوان بخشی از تاریخ، به علت فراموشی در راستا فرسایش و تخریب قرار نگیرند.

منبع: همگردی

به "خانه های تاریخی فارس برترین راه چاره جذب جهانگرد و اشتغال آفرینی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه های تاریخی فارس برترین راه چاره جذب جهانگرد و اشتغال آفرینی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید