خبرنگاران 4 جاده فرعی خراسان شمالی اصلی می شود

به گزارش وبلاگ ساختمان، بجنورد-خبرنگاران- مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در صورت تامین اعتبار، محورهای فرعی پیش قلعه، راز، زیارت و لوجلی از راه فرعی به اصلی ارتقا می یابد.

خبرنگاران 4 جاده فرعی خراسان شمالی اصلی می شود

جعفر شهامت روز جمعه به خبرنگار وبلاگ ساختمان با بیان اینکه ارتقای چهار محور مزبور، در اولویت برنامه های این اداره کل قرار گرفته است، گفت: به منظور ارتقای ایمنی در تردد جاده ای، برخی از راه های روستایی استان هم باید به فرعی ارتقا یابند که به عنوان نمونه باید محورهای روستایی چناران شهر و گیفان، به راه فرعی تبدیل شوند.

وی شرح داد: محور یام به تیتکانلو هم باید از روستایی به فرعی ارتقا یابد و محور اسفراین- اردغان و نیز شیروان - اسطرخی هم باید از روستایی به فرعی تبدیل شود که این امر در حال اقدام است.

شهامت گفت: حجم تردد در برخی از محورهای روستایی استان بالا است به طوری که به عنوان راه های منطقه ای، مورد استفاده قرار می گیرند و برخی از این جاده ها، بیش از 30 هزار نفر را سرویس می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: کارکرد کنونی این محورها در استان بسیار بیشتر از یک محور روستایی است.

وی درباره اجرای پروژه های راهسازی در حوزه روستایی استان گفت: تکمیل و ساخت راه های روستایی بالای 20 خانوار در سطح استان جزو تکالیف این اداره کل است که در این زمینه، هدفگذاری شده که 79.5 کیلومتر راه در قالب طرح ابرار و 529 کیلومتر راه از محل سایر اعتبارات ملی و استانی توسط اداره کل اجرا شود.

شهامت افزود: امید می رود تا انتها سال مالی جاری، 49 کیلومتر راه روستایی در استان ساخته و بهره برداری شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای خراسان شمالی شرح داد: در روزهای آینده اجرای آسفالت حدود 27 کیلومتر از راه های روستایی طرح ابرار در استان انجام خواهد شد.

طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی هزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را شامل می شود.

اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه های روستایی خراسان شمالی هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که با داشتن 3,6 درصد از راه های روستایی کشور رتبه 13 را در بین استان ها دارد.

طول راه های شریانی این استان نیز 637 کیلومتر است که 1,8 درصد از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 4 جاده فرعی خراسان شمالی اصلی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 4 جاده فرعی خراسان شمالی اصلی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید