دره فانتزی در استان یوتا آمریکا

به گزارش وبلاگ ساختمان، شگفتی های زیادی را می توانیم پیرامون خود ببینیم. اگر خوب به اطراف نگاه کنیم و کمی عمیق تر به اجسام و اشیایی که در اطراف ما هستند دقت کنیم می بینیم که نمونه زند ه این اشیا را می توان در زندگی روزمره به وضوح دید. یکی از عجایبی که امروز می خواهیم شما دوستان و همراهان را با آن آشنا کنیم دره فانتزی استان یوتا آمریکا با شکل های عجیب و غریب از جنس سنگ که در استان یوتای آمریکا می باشد پس در ادامه مطلب همراه خبرنگاران باشید.

دره فانتزی در استان یوتا آمریکا

دره فانتزی استان یوتا آمریکا

در زمانی بسیار دور، که هنوز من و شما پا به این کره خاکی نگذاشته بودیم یعنی حدود 38 تا 50 میلیون سال قبل دریاچه بزرگ و پر آبی به نام اونیتا وجود داشت که گذر زمان سبب شد که این دریاچه تبدیل به آبگیر کوچکی به نام اونیتا گردد. آبگیری که در قسمت شرقی آن دره فانتزی و زیبایی قرار گرفته که پر است از اشکال عجیب و غریب از حیوانات و انسان و حتی موجودات فضایی که بافت تشکیل دهنده آن ها از سنگ می باشد. به همین علت است که دره فانتزی استان یوتای آمریکا هواداران و علاقه مندان خاص خود را دارد و در دنیا مشهور و معروف می باشد. آدرس دقیق محل قرار گیری این دره فانتزی در شمال غربی استان یوتا آمریکا و 40 کیلومتری جنوب ورنال می باشد. این دره پر است از سنگ های خاصی که شکلی منحصر به فرد دارند که بر روی این سنگ ها نام های مردی در حال فریاد زدن - جادوگر پرنده - سر موجود فضایی نهاده اند و این دره فانتزی آمریکا در معنای واقعی دره ای باریک و عمیق نیست بلکه پر شده است از این شکل های سنگی.

دره فانتزی آمریکا

حال برایتان احتمالا این سوال پیش آمده است که می گویید این شکل های سنگی که هر کدام نامی برای خودشان دارند و به شکل موجوداتی هستند که ما می شناسیم چگونه به وجود آمده اند؟

در جواب می گوییم که این شکل های عجیب و غریب ومجذوب نماینده ساخته دست طبیعت است و هیچ بنی و بشری در ساخت آن ها کوچک ترین نقشی نداشته است. در واقع سنگ های رسوبی هستند که شن و ماسه روان، گل ولای و خاک های رس با رسوباتی از اطراف دره باهم در این مکان ترکیب شده اند و سنگ ماسه و شیل یا همان سنگ رسوبی را به وجود آورده اند که به مرور زمان هوازدگی سبب گشته که لای سنگ و شیل ها کم کم هوازده شوند و جریان آب آن ها را از میان بردارد و ماسه سنگ هایی که محکم تر و سخت تر بودند باقی بمانند و این شکل های فانتزی و مجذوب نماینده را خلق نمایند.

بعلاوه به این منطقه مغازه چینی طبیعت نیز گفته می گردد چون خاصیت شنمایندگی این شکل ها به سبب هوازدگی سبب شده این دره فانتزی استان یوتا شکل کنونی خود را از دست بدهد و فرسایش مجدد آن را تبدیل به شن کرده است و باعث به وجود امدن شکل های نو مانند خاک سطحی شسته شده شده است.

محلی ها این منطقه را با نام های گودال هادس که هادس نام خدای دنیای مردگان در افسانه های یونان باستان می باشد و زمین بازی شیطان شناخته می گردد.

در ادامه می توانید تصاویر بیشتری را از این مکان زیبا مشاهده نمایید.

منبع: همگردی

به "دره فانتزی در استان یوتا آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره فانتزی در استان یوتا آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید