در چرخه ارزیابی کالاهای توقیفی تسریع شود

به گزارش وبلاگ ساختمان، خبرنگاران/لرستان معاون استاندار لرستان گفت: فرآیند ارزیابی و کارشناسی کالاهای توقیف شده در انبارهای تملیکی با سرعت بیشتر و هماهنگی بین دستگاه های مرتبط همراه باشد.

در چرخه ارزیابی کالاهای توقیفی تسریع شود

دکتر محمود ثمینی در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز لرستان که امروز هفدهم اردیبهشت ماه برگزار گشت در جمع وبلاگ ساختمان، اظهار کرد: استان مبدأ و مقصد قاچاق کالا نیست اما با توجه به معبر بودن، اقدامات خوب و اساسی توسط دستگاه های مختلف در زمینه مبارزه با قاچاق انجام شده است و گزارشات واصله از ظرفیت انبارهای تملیکی حکایت از این موضوع دارد.

وی با اشاره به ضرورت تسریع در تعیین تکلیف کالاهای توقیفی شرح داد: فرآیند تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای تملیکی نباید طولانی باشد و با هماهنگی بین دستگاهی، موضوع تعیین تکلیف این کالاها سریع تر انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه دستگاه های مرتبط در انجام وظایف سازمانی اهتمام داشته باشند، اضافه نمود: هماهنگی بین بخشی بسیار مهم بوده و ارتباطات مدیران نیز بیش از پیش تقویت شود تا با عبور از چرخه بروکراسی اداری، موانع موجود شناسایی و رفع شوند.

ثمینی بر تشکیل جلسات کمیته های تخصصی و فرعی شهرستانی تأکید کرد و گفت: در شرایط کرونایی، تهیه و نقل و انتقال اقلام بهداشتی با برنامه ریزی همراه باشد تا شاهد احتکار و سوءاستفاده از این کالاها نباشیم.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: انبارهای تملیکی با چابک سازی در فرایند ترخیص و تعیین تکلیف اموال، ضمن شناسایی و رفع موانع مزایده نسبت به تخلیه انبارها اقدام کنند و این کار در بازه زمانی ماهانه انجام پذیرد.

ثمینی پیشنهاد تشکیل کمیته ای با موضوع اداره کل تعزیرات استان جهت بررسی پفراینده های بلاتکلیف را بیان نمود و اضافه نمود: تکمیل، ثبت و صحت سنجی سامانه اموال تملیکی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سال جاری به اتمام برسد و جهاد کشاورزی نیز موضوع تسهیل پلاک گذاری ادوات کشاورزی را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "در چرخه ارزیابی کالاهای توقیفی تسریع شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در چرخه ارزیابی کالاهای توقیفی تسریع شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید