دشت گل های ایران را با هم ببینیم

به گزارش وبلاگ ساختمان، حالا که بهار است و فصل گل و طبیعت، خوب است نگاهی به این دشت های گل ایران بیندازیم و زمانی از تعطیلات خود را به گشت و گذار در دشت گل در تهران برویم تا حال و احوالمان تازه گردد.

دشت گل های ایران را با هم ببینیم

شاید زمانی که صحبت از دشت گل می گردد، مجموعه عکس هایی از کشورهای خارجی جلوی چشم شما بیاید و ممکن است در فکر شما دسترسی به این منظره ها خیال انگیز و زیبا، سخت و غیرممکن به نظر برسد، اما خبر دارید که ایران خودمان از این منظره ها بسیار دارد؟ حتی جالب است بدانید که برخی از این دشت گل های ایران در دنیا مشهورند و از این نظر گنجینه ملی ایران هم حساب می شوند. با وبلاگ ساختمان همراه باشید تا دشت گل های ایران را با هم بشناسیم.

دشت گل لاله در کندر؛ استان کرج

برای رسیدن به روستای کندر که در بخش آسارا واقع شده است، لازم نیست فاصله زیادی از شهر تهران بگیرید. جالب است بدانید که این دشت گل زیبا در سال 1399 برای اولین بار زیبایی اش را به تمامی مشتاقان طبیعت نشان داد. این دشت گل به همت دوستداران طبیعت و مردم محلی این بخش به لاله های رنگارنگ و زیبا مزین شده است و سالانه در بهار پای گردشگران بسیاری را به این منطقه باز نموده است.

دشت گل سوسن چلچراغ در داماش؛ استان گیلان

دشت گل سوسن چلچراغ به خاطر گل زیبا و ویژه آن، از جمله کمیاب ترین دشت های گل ایران است. این گل فوق العاده از گل های نادر ایران است که اهمیت آن باعث شده در لیست آثار ملی ایران ثبت گردد. فصل زیبایی و بلوغ این چراغ های بلوری که از دل زمین می رویند، آخرین ماه بهار است. برخی معتقدند رنگ سفید آن باعث شده شبیه چراغ به نظر بیایند و از این جهت به چلچراغ معروف شده اند.

دشت گل لاله واژگون در الیگودرز؛ استان لرستان

سرخی لاله ها با تنه های سبز رنگ و پهنه آبی آسمان، چشم اندازی را خلق می نماید که تا مدت ها از فکرتان بیرون نخواهد آمد. لاله ای که عادت همیشگی گل ها را بر هم زده و برگ هایش بالاتر از گلبرگ هایش قرار گرفته! همین واژگونی شان باعث شده شیره شفاف و شیرین درون گل به بیرون بریزد و چون این صحنه شاعرانه، شبیه گریه کردن گل است، بومیان آن را اشک مریم بنامند. این دشت گل خاص، یکی از زیبا ترین و کم نظیرترین دشت گل های ایران است.

دشت گل های بابونه در فندقلو؛ اردبیل

از دور انگار برف روی دشت سرسبز نشسته، اما نزدیک که بروید می بینید سفیدی گلبرگ های بابونه است که از دور، روی دشت پهن شده است. با انتشار عکس های حیرت انگیز این منطقه، به مرور مسافران زیاد و زیادتر شدند. جشنواره گل بابونه هم همراه رویش آن برگزار می گردد. برترین فصل سفر به این دشت گل که از جمله زیباترین دشت گل های ایران است، بهار و اوایل تابستان است.

اگر دوست دارید جاهای تماشای ایران را بشناسید، مطلب تنگ گنجه ای، بهشت تماشای ایران را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری داخلی دریاچه بهشتی گرگان، مکانی امن و ناشناخته را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "دشت گل های ایران را با هم ببینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشت گل های ایران را با هم ببینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید