رابطه مشکوک یک شرکت انگلیسی با انفجار بیروت

به گزارش وبلاگ ساختمان، رویترز دیروز آدینه گزارشی را درباره یک شرکت انگلیسی منتشر نموده و اعلام داشت که این شرکت حاضر نیست نام سهامداران اصلی خود را منتشر کند.

رابطه مشکوک یک شرکت انگلیسی با انفجار بیروت

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

این شرکت ساوارو (Savaro) نام دارد و ارتباط آن با انفجار سال گذشته بیروت که 200 کشته برجا گذاشت بدین صورت است که تحقیقات رویترز نشان می دهد محموله ای بزرگی از نیترات آمونیوم (عامل اصلی انفجار بیروت) در حالیکه در حال حرکت به سمت موزامبیک بوده در بندر بیروت متوقف شده است.

در ادامه تحقیقات خریدار موزامبیکی این محموله اعلام نموده که این محموله را از شرکت ساوارو انگلیس خریداری نموده است.

رویترز برای روشن شدن موضوع از این شرکت می خواهد تا نام سهامداران خود را برای پیگیری موضوع در اختیار این رسانه قرار دهد و شرکت ساوارو نام یک زن را در اختیار رویترز قرار می دهد و این رسانه نیز نام وی را منتشر می نماید.

اما روز گذشته این زن با رویترز تماس گرفته و اعلام نموده که وی سهام دار اصلی شرکت ساوارو نیست و به عنوان نماینده سهامدار اصلی فعالیت می نماید.

این زن از اعلام نام کارفرمای خود خودداری نموده و همین امر موجب شده تا نمایندگان مجلس انگلیس خواهان تحقیق درباره رابطه احتمالی این شرکت با انفجار بیروت شوند.

بر اساس این گزارش، مارینا پسیو زنی که نام او به عنوان مالک و تنها مدیر شرکت Savaro در سامانه ثبت شرکت های انگلیس آمده، این هفته در ایمیلی به رویترز گفت که در حال فعالیت به عنوان عاملی به نمایندگی از یک مالک پرمنفعت دیگر است که نمی تواند هویت او را فاش کند.

پسیو اظهار کرد: شخصی که همیشه صاحب سود نهایی (UBO) شرکت بوده، همیشه یکسان بوده است. همان طور که مطلع هستید، ما نمی توانیم هویت او را فاش کنیم.

وی به علت اینکه نمی تواند هویت مالک شرکت را افشا کند، اشاره ای نکرد.

قوانین حاکمیتی شرکتی جهانی UBO یا صاحب سود نهایی را کسی تعریف می نماید که منافع معاملات یک شرکت را دریافت می نماید و به طور معمول مالک حداقل 25 درصد سرمایه شرکت است.

مارگارت هاج قانون گذار انگلیسی و وزیر سابق کابینه که طی سال های 2010 تا 2015 ریاست کمیته امور عمومی مجلس را بر عهده داشت، عدم ارائه صاحب سود نهایی شرکت Savaro در سامانه ثبت شرکت های انگیس را خشم آور خواند.

وی اظهار کرد: مقامات انگلیس باید در این مورد با توجه به اطلاعات ظاهراً نادرستی که ثبت شده، تحقیق نمایند. ما باید عوامل سازمانی را که به نظر می رسد تخلف نموده اند، به چالش بکشیم.

جان مان یکی از اعضای مجلس اعیان انگلیس که در خصوص استفاده از شرکت های ثبت شده در انگلیس در فعالیت های غیرقانونی تحقیق نموده، گفت این پرونده احتیاج به اجرای قوی تر قوانین افشای شرکت های انگلیسی را نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رابطه مشکوک یک شرکت انگلیسی با انفجار بیروت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابطه مشکوک یک شرکت انگلیسی با انفجار بیروت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید