ربات چوپان در نیوزلند

به گزارش وبلاگ ساختمان، اسپات مجهز به نرم افزار ساخت شرکت روباتیک روکوز است و از راه دور و برای مراقبت و چوپانی گله گوسفند در مناطق کوهستانی کنترل می گردد.

ربات چوپان در نیوزلند

این ربات به اسم اسپات در سنگاپور به مردم در خصوص رعایت اصول بهداشتی تذکر می دهد

کشاورزان در نیوزیلند از یک ربات چهارپا برای نگهداری از گله های گوسفندان، گشت زنی در زمین و دیگر کار های کشاورزی استفاده نموده اند. این کار ها را ربات سگی به نام اسپات انجام داد که توسط مهندسان شرکت بوستون داینمیکز در ایالت ماساچوست آمریکا طراحی شده است.

اسپات مجهز به نرم افزار ساخت شرکت روباتیک روکوز است و از راه دور و برای مراقبت و چوپانی گله گوسفند در مناطق کوهستانی کنترل می گردد.

دیوید اینگز، مدیر اجرایی روکوز، گفت: عصر ربات های مستقل فرارسیده است. مشتریان ما معمولا نیروی کار خود را برای انجام کار های فیزیکی ماشینی افزایش می دهند که اغلب خطرناک و کثیف اند. اما سازمان ها اکنون می توانند ماموریت های بازرسی را از راه دور طراحی و زمان بندی و اداره نمایند.

اسپات از جمله می تواند از پله بالا برود، راستا های سخت را به شکل اریب طی کند، و حتی در ها را باز کند. چندکاره بودنش می تواند آن را برای انجام نقش های متعدد مناسب سازد، مثلا اخیرا در پارکی در سنگاپور از آن برای تذکر به افراد برای رعایت فاصله اجتماعی استفاده شد.

از هشتم ماه مه، نمونه ای از این ربات در پارک بشان-آنگ مو کیو در زمینی به مساحت دو مایل گشت می زند. با استفاده از حسگر های متعدد، این ربات برای بازرسی از پارک طوری برنامه ریزی شده که اگر متوجه گردد افراد زیادی نزدیک به هم قرار دارند با پارس کردن به آن ها هشدار دهد.

بعضی دانشمندان می گویند ظهور ویروس کرونا به شروع دوران جدیدی از دستیار های رباتی برای انسان منجر شده است. آنان می گویند توسعه و رشد سریع ربات ها برای کاهش قرار دریافت انسان در معرض ویروس مرگبار کرونا اتفاق افتاده است.

یک گروه عمده کارشناسان اخیرا در مقاله ای در نشریه ساینس روباتیکز نوشتند: شاهد ربات هایی بوده ایم که کار گندزدایی و ضدعفونی، تحویل دارو و غذا، سنجش علائم حیاتی، و یاری به کنترل مرز ها را انجام داده اند.

اکنون می گردد نسل جدید ربات های عظیم، کوچک، ریز و گروهی را که می توانند بی وقفه کار نمایند طراحی و فراوری کرد. در حال حاضر ربات های گوناگون در نقش های مختلف در دنیا به کار گرفته می شوند، از کاروانی از ربات ها در اسپانیا که برای افزایش ظرفیت انجام آزمایش کووید19 طراحی شده اند تا رباتی که در هتلی در چین به مشتریان غذا تحویل می دهد.

منبع:ایندیپندنت

منبع: فرادید

به "ربات چوپان در نیوزلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات چوپان در نیوزلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید