روش صحیح نگهداری برنج پخته در فریزر ، ماندگاری برنج پخته در فریزر چند روز است؟

به گزارش وبلاگ ساختمان، چنانچه نحوه نگهداری برنج پخته در فریزر را به خوبی بدانید می توانید حتی تا سه ماه هم از برنج در فریزر نگهداری کنید ولی سه ماه زمان زیادی است و بهتر است که کمتر این کار را انجام دهید.

روش صحیح نگهداری برنج پخته در فریزر ، ماندگاری برنج پخته در فریزر چند روز است؟

به گزارش وبلاگ ساختمان، بیشترین زمان نگهداری برنج پخته شده داخل فریزر تا 6 ماه است، ولی توصیه می گردد که برنج داخل فریز را نهایت بعد از یک تا 2 ماه بهره ببرید. همان گونه که می دانید بهتر است غذا در همان وعده ای که برای آن تهیه و پخته شده است استفاده گردد. ولی به هر صورت با توجه به شرایط زندگی های کنونی بسیاری از روزها آشپزی کردن ممکن نیست و بسیاری از روزها داشتن غذای آماده برای گرم کردن و مصرف بسیار مهم است.

مراحل نگهداری برنج پخته در فریزر

چنانچه نحوه نگهداری برنج پخته در فریزر را به خوبی بدانید می توانید حتی تا سه ماه هم از برنج در فریزر نگهداری کنید ولی سه ماه مدت زمان زیادی است و بهتر است که کمتر این کار را انجام دهید. چون همان گونه که گفتیم برترین زمان استفاده از برنج یخ زده یک ماه است.

مراحل فریز کردن برنج

برنج را به سریع سرد کنید

نخستین مورد درباره نگهداری برنج پخته در فریزر سرد کردن زود هگام آن است. نمی توان برنج داغ را داخل فریزر قرار داد و حتما باید سرد گردد. از سویی بهتر است برنج بیشتر از دو ساعت نیز در دمای اتاق قرار نگیرد. پس قدری که دمای برنج پایین آمد آن را درون یخچال قرار دهید تا تا به طور کامل سرد گردد و آماده­ فریز شدن گردد.

یک ظرف مناسب برای نگه­داری برنج انتخاب کنید

انتخاب ظرف مناسب دومین مرحله از نگهداری برنج در فریزر است. چنانچه شما از ماکروویو برای گرم کردن برنج استفاده می­ کنید بنابراین بهتر است از ظروف ویژه همین کار بهره ببرید.

از قلم نیاندازید قبل از آنکه ظرف را داخل فریزر قرار دهید حتما هوای داخل آن را بگیرید. چنانچه ماکروویو ندارید می­ توانید از ظرف هایی با در محکم و نفوذناپذیر بهره ببرید تا برنج هیچ هوایی نکشد. و یا اینکه می ­توانید از کیسه­ های فریزر زیپ­دار بهره ببرید. ویژگی کیسه­ فریزر آن است که جای کمتری در فریزر می گیرد.

دمای فریزر را چک کنید

برترین دما برای نگه­داری برنج پخته در فریزر (و یا کلا هر ماده­ غذایی دیگر) ، 18- درجه سانتیگراد است. پس زمانی که برنج را داخل فریزر می گذارید حتما مناسب بودن دمای فریزر را چک کنید تا برنج شما خراب نگردد.

منبع: بیتونه

منبع: همشهری آنلاین

به "روش صحیح نگهداری برنج پخته در فریزر ، ماندگاری برنج پخته در فریزر چند روز است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش صحیح نگهداری برنج پخته در فریزر ، ماندگاری برنج پخته در فریزر چند روز است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید