رکستون امپرور؛ امپراتور بی تاج و تخت!

به گزارش وبلاگ ساختمان، اگر بگویند خودرویی با قیمت سه میلیارد و 600 میلیون به بازار ایران آمده و موطنش کره جنوبی است، احتمالاً فکر کنید که با آخرین نسخه از کیا سورنتو سروکار خواهید داشت یا دست کم ملاقاتی هیجان انگیز با آخرین نمونه از هیوندای آزرا برای شما تدارک دیده شده است، اما اینگونه نیست و این فیس لیفت بزرگ ترین عضو برند سانگ یانگ یعنی رکستون است که با پسوند امپرور و با مدل 1400 وارد بازار شده است.

رکستون امپرور؛ امپراتور بی تاج و تخت!

هفت صبح در ادامه نوشت: برخلاف تیوولی که به علت قیمت برابرش با کراس اوور های چینی توانست محبوبیت زیادی در بازار ایران کسب کند، رکستون هیچ وقت نتوانست بیشتر خریداران را به انتخابش راضی کند. نسل قبلی این خودرو طراحی ناموزون و زمختی داشت و نسل جدیدش هم به رغم طراحی به روز، آپشن های فراوان و به ویژه قابلیت های آفرودی در رسیدن به صندلیی مناسب در بازار ناکام مانده است.

با دو میلیارد و 600 میلیونی که می توان با آن رکستون G4 مدل 2018 خرید، گزینه هایی همچون رنو کولیوس 2018 صفر، نیسان ایکس تریل 2018 صفر، میتسوبیشی اوتلندر 2018 صفر، هیوندای سانتافه 2018 صفر، لکسوس NX 2016 کارکرده و فولکس واگن تیگوآن 2018 کارکرده خرید.

رکستون امپرور نسبت به G4 ظاهر تهاجمی تری دارد. چراغ های جلو و عقب، سپر ها و جلوپنجره کاملاً تغییر کرده اند. در جلو چراغ های LED را داریم که ما را به یاد خودرو های دی اس می اندازد و همچنین جلوپنجره سه بعدی که کم کم دارد استفاده از آن در بین کراس اوور های چینی معمول می شود. مهم ترین تغییر کابین بهره گیری از یک پنل دیجیتال کیلومترشمار 12.3 اینچی TFT است که البته گرافیک آن در حد و اندازه خودرویی در این بازه قیمتی نیست.

مزیت اصلی این خودرو نسبت به سورنتو و سانتافه که کابین هفت نفره جادار با صندلی های راحت است، در رکستون امپرور حفظ شده. ردیف سوم این خودرو سیستم تهویه و کمپرسور کولر مستقل دارد که وجود آن در یک شاسی بلند کره ای جالب است. در خارج از ایران و به ویژه هند که سانگ یانگ رکستون با نام ماهیندرا آلتوراس عرضه می شود، پیشرانه دیزلی فیس لیفت 2021 این خودرو با خروجی رضایت بخش و گیربکس هشت سرعته اتومات هیوندای سروصدای زیادی به پا کرد.

با این حال رامک خودرو کماکان در رکستون امپرور همان پیشرانه بنزینی رکستون G4 را حفظ کرده است: پیشرانه 2 لیتری توربو با 222 اسب بخار نیرو و 350 نیوتن متر گشتاور که نیرو را به وسیله یک جعبه دنده شش سرعته اتومات آیسین به دو محور منتقل می کند. اگر بخواهیم رکستون را با خودرو های هم قیمتش مقایسه کنیم باید بگوییم دو رقیب عمده برای آن وجود دارند: لکسوس NX200 توربو مدل 2017 و ب. ام؛ و X4 مدل 2016.

لکسوس قادر است با موتور 2 لیتری توربوی خود 235 اسب بخار نیرو و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند. ب. ام؛ و X4 هم به یک پیشرانه 2 لیتری توربو مجهز شده که 245 اسب بخار نیرو و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. مهم ترین موانع موفقیت رکستون امپرور در ایران قیمت غیرمنطقی آن، عدم اقبال خریداران به آن و بازار کم فروغ نمونه های کارکرده است. مسائل خود سانگ یانگ هم مزید بر علت شده و خریداران نسبت به آینده این خودرو از نظر تامین قطعات بدبین هستند.

منبع: فرارو

به "رکستون امپرور؛ امپراتور بی تاج و تخت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکستون امپرور؛ امپراتور بی تاج و تخت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید