تفاوت های کادیلا، ال 90 ایرانی با رنو ال 90!

به گزارش وبلاگ ساختمان، سایپا کادیلا به عنوان رنو ال 90 ایرانی به زودی به بازار ایران عرضه خواهد شد، اما سایپا cadila با L90 ایرانی چه تفاوتی دارد؟

تفاوت های کادیلا، ال 90 ایرانی با رنو ال 90!

به گزارش گجت نیوز، گروه خودروسازی سایپا پروژه P90 را طبق نسل اول لوگان توسعه داده و میخواهد به زودی آن را با نام کادیلا به بازار ایران عرضه کند. به همین دلیل قصد داریم این محصول نو سایپا که در واقع ال 90 ایرانی محسوب می گردد را با تندر 90 از لحاظ طراحی، معینات فنی و سطح امکانات مورد مقایسه قرار دهیم.

طراحی بیرونی

طراحان سایپا بخش جلو و عقب لوگان را به شکل کامل بازطراحی کردند و توانستند این دو خودرو را از یکدیگر متمایز نموده و بعلاوه نمای مدرن تری را ایجاد نمایند. در نمای جلوی کادیلا مجموعه کاملا نوی شامل جلوپنجره، چراغ ها و سپر به چشم می خورد که نسبت به لوگان توانسته نمای مجذوب کننده تری را به وجود آورد.

البته نمای نو جلو با نمای کناری هماهنگ نیست؛ چراکه طراحان برای این بخش تغییراتی را در نظر نگرفتند و کاملا مشابه لوگان است. در واقع در این بخش طراحان حتی آینه های جانبی را نیز تغییر ندادند و همان آینه های تندر پلاس به چشم می خورد.

طراحان برای نمای عقب چراغ های نوی را در نظر گرفتند که تا روی در صندوق کشیده شده و نمای مدرنی را به وجود آورده است. بعلاوه در این بخش طراحان سپر را با بخش بزرگی از پلاستیک سیاه رنگ بازطراحی کردند.

تغییراتی که برای بخش عقب در نظر گرفته شده با نمای جلو هماهنگ تر بوده و توانسته نمای مجذوب کننده تری را نسبت به ال 90 به وجود آورد، اما همچنان عدم هماهنگی نمای جلو و عقب با نمای کناری باعث شده تا این خودرو در طراحی نقطه ضعف بزرگی داشته باشد.

طراحی داخلی

سایپا برای کادیلا برخلاف نمای بیرون در بخش داخلی تغییرات زیادی را در نظر نگرفته است. در واقع در این خودرو شاهد همان داشبورد و رودری های تندر پلاس هستیم. از تغییراتی که سایپا در این بخش در نظر گرفته می توان به صفحه آمپر نو، مجموعه نو و دیجیتالی کنترل سیستم تهویه و بعلاوه نمایشگر لمسی اشاره نمود.

در مجموع سایپا با اعمال تغییرات جزئی در کادیلا نیز نتوانسته آن فضای قدیمی لوگان را از بین ببرد. این در حالی است که طراحی داخلی تندر 90 یکی از بزرگترین نقاط ضعف این خودرو محسوب می شد و بسیاری را از خرید آن منصرف نموده بود، اما سایپا به این موضوع توجهی ننموده و اکنون همان عیب بزرگ در کادیلا نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است سایپا اعلام نموده نسخه اتوماتیک کادیلا به داشبورد و رودری های جدیی مجهز خواهد شد، اما نسخه فعلی این خودرو حتی نمی تواند با رقبایی چون پژو 207 به رقابت بپردازد.

امکانات رفاهی و ایمنی

سایپا کادیلا نسبت به ال 90 از لحاظ سطح امکانات ارتقا پیدا نموده است. از امکانات نسخه دستی کادیلا می توان به دکمه های کنترلی روی غربیلک فرمان، سیستم یاری به آغاز حرکت در سربالایی، تهویه اتوماتیک، سیستم پایش باد تایرها، پنجره ها و آینه های جانبی برقی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور دنده عقب، دی لایت و تودوزی چرم مصنوعی اشاره نمود.

طبق اعلام سایپا، فرمان این خودرو از هیدرولیک به برقی ارتقا پیدا نموده و با وجود اینکه ترمزهای عقب کماکان از نوع کاسه ای است، اما امکان نصب سیستم های کنترل پایداری و کنترل کشش نیز روی کادیلا وجود دارد. علاوه بر این، نسخه اتوماتیک این خودرو به امکانات بیشتری چون داشبورد نو، سانروف، استارت دکمه ای و کروز کنترل مجهز خواهد بود.

معینات فنی کادیلا و ال 90

شرکت سایپا برای کادیلا موتور نو ME16 را در نظر گرفته که یک موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپ با تکنولوژی زمان بندی متغیر سوپاپ ها بوده و می تواند قدرتی برابر با 115 اسب بخار و گشتاور 147 نیوتن متر را به فراوری برساند. در طرف مقابل لوگان به موتور 1.6 لیتری با قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 140 نیوتن متر مجهز است که چنین ارقامی نشان می دهد پیشرانه کادیلا قوی تر خواهد بود، اما کیفیت و قابلیت آن باید گذر زمان معین گردد.

یک گیربکس 5 سرعته دستی 5F18 که به عنوان برترین گیربکس دسترسی فراوری داخل محسوب می گردد نیز قدرت فراوری شده از پیشرانه را به چرخ ها منتقل خواهد نمود. علاوه بر این، سایپا برای نسخه اتوماتیک کادیلا نیز گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت DAE را در نظر خواهد گرفت. این در حالی است که نسخه اتوماتیک تندر 90 به گیربکس 4 سرعته اتوماتیک مجهز بود.

منبع: فرارو

به "تفاوت های کادیلا، ال 90 ایرانی با رنو ال 90!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت های کادیلا، ال 90 ایرانی با رنو ال 90!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید