مقایسه هیوندای توسان نسل اول با کیا اسپورتیج و جک S5

به گزارش وبلاگ ساختمان، هیوندای توسان نسل اول در بازار خودروهای کارکرده می تواند به عنوان یک گزینه قدرتمند محسوب گردد. درواقع، این خودرو با پیشرانه قدرتمند و توانایی های حرکتی بالایی که دارد، برای افرادی که قدرت پیشرانه را به ظاهر خودرو و آپشن های متعدد ترجیح می دهند در بازه قیمتی خود انتخاب بسیار مناسبی است و در صورت پیدا شدن یک توسان کم کارکرد در خرید آن اصلا نباید شک کرد. اگرچه این خودرو رقبایی متعددی نیز در بازار دارد که از میان آنها می توان به کیا اسپورتیج نسل دوم و جک S5 اشاره نمود. در این مطلب به مقایسه هیوندای توسان نسل اول با کیا اسپورتیج و جک S5 می پردازیم تا نسل اول هیوندای توسان چه حرفی برای گفتن دارد.

مقایسه هیوندای توسان نسل اول با کیا اسپورتیج و جک S5

مقایسه هیوندای توسان نسل اول با کیا اسپورتیج نسل دوم

کیا اسپورتیج نسل دوم را درواقع می توان نزدیک ترین رقیب هیوندای توسان نسل اول دانست زیرا این دو خودرو از بسیاری جهات مشابه یکدیگر هستند و اشتراکات فراوانی با هم دارند. چهره هر دو خودرو تاحدود بسیار زیادی شبیه به هم است و پیشرانه به کار رفته در آنها نیز یکسان است. بنابراین می توان گفت که هر دو خودرو از نظر زیبایی ظاهری در یک سطح قرار می گیرند و انتخاب میان آنها کاملا سلیقه ای خواهد بود.

با مقایسه هیوندای توسان نسل اول با کیا اسپورتیج در همان نگاه اول می توان گفت که طراحی کابین هر دو خودرو نیز تقریبا در یک سطح قرار می گیرد و تفاوت ها بسیار اندک خواهد بود. از نظر سطح امکانات نیز هیوندای توسان در نسخه فول آپشن فزونی اندکی نسبت به کیا اسپورتیج دارد.

بعلاوه، هنگام مقایسه توسان نسل اول و کیا اسپورتیج نسل دوم می توانیم به این نکته اشاره کنیم که این دو اتومبیل در بیشتر کارنمودهای فنی و کیفی عملکرد بسیار نزدیکی به یکدیگر دارند. پیشرانه به کار رفته در هر دو خودرو مشابه است، یعنی همان پیشرانه 6 سیلندر 2.7 لیتری به کار رفته در هیوندای توسان که قدرتی معادل 175 اسب بخار و گشتاور 241 نیوتن متر را در اختیارتان قرار می دهد در کیا اسپورتیج نیز به کار رفته است.

از نظر شتاب و چالاکی هر دو خودرو تقریبا در یک سطح قرار دارند و تفاوت معناداری میان آنها وجود نخواهد داشت. گیربکس 4سرعته تیپ ترونیک به کار رفته در هر دو خودرو نیز یکسان است، با این تفاوت که هیوندای توسان عملکرد بهتری را از خود بروز خواهد داد. به علت مشترک بودن پلت فرم هیوندای توسان و کیا اسپورتیج، کیفیت سواری در هر دو خودرو نیز تقریبا مشابه خواهد بود.

ظاهر توسان از نظر بسیاری از افراد مجذوب کننده تر بوده و به همین علت است که انتخاب بین این دو اتومبیل نیز بیش از هر چیزی یک موضوع سلیقه ای است. این دو خودرو از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند و در بازار نیز رقابت نزدیکی خواهند داشت.

نمای پشتی هیوندای توسان نسل اول

مقایسه هیوندای توسان (نسل اول) با جک S5

هیوندای توسان نسل اول در رنج قیمت خود بدون شک می تواند یکی از گزینه های مناسب در بازار شاسی بلندها باشد ولی اگر نمی خواهید که ریسک خرید یک خودروی کارنموده را بپذیرید می توانید گزینه های دیگر مانند جک S5 را نیز مد نظر قرار دهید. جک S5 به عنوان یک شاسی بلند چینی مدتی است که در بازار ایران حضور دارد و توانسته به فروش نسبتا خوبی نیز دست یابد. این خودرو طراحی نسبتا مجذوب کنندهی دارد و از فضای کابین مدرن تری نسبت به هیوندای توسان برخوردار است. در مطلب مقایسه جک S5 با خودروهای هم رده به طور مفصل درباره این خودرو صحبت نموده ایم.

با مقایسه هیوندای توسان نسل اول با جک S5 می توان گفت که هر دو خودرو از امکانات ایمنی خوبی ازجمله کیسه های هوای سرنشینان جلو و جانبی، ترمز ضد قفل ABS و EBD برخوردار هستند و از نظر امکانات رفاهی نیز شرایط خوبی دارند ولی درمجموع جک S5 از نظر سطح آپشن ها فزونی محسوسی بر هیوندای توسان خواهد داشت.

جک S5 به یک پیشرانه 2 لیتری توربو مجهز است که می تواند حدبیشتر قدرت 174 اسب بخار و حدبیشتر گشتاور 265 نیوتن متر را ارائه می دهد، از طرفی موتور 2.7لیتری هیوندای توسان نیز در رقابتی نزدیک حدبیشتر قدرت 175اسب بخار و حدبیشتر گشتاور 241 نیوتن متر را در اختیار راننده می گذارد. مصرف سوخت ترکیبی جک S5 معادل 7.2 لیتر و هیوندای توسان معادل 11لیتر است. جک S5 در نسخه اتوماتیک از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه بهره می برد که نیروی پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل می نماید، در حالی که هیوندای توسان به یک گیربکس 4 سرعته تیپ ترونیک مجهز است که نیروی پیشرانه را به هر چهارچرخ این خودرو منتقل می نماید.

هیوندای توسان پیروز به کسب استاندارد آلایندگی یورو 3 شده است در حالی که جک اس 5 استاندارد آلایندگی یورو 5 را کسب نموده است. درمجموع جک S5 یکی از خودروهای محبوب این بازه قیمتی است و با توجه به رقابت نزدیک آن با هیوندای توسان می توان گفت که بخشی از خریداران این خودرو را به خود جذب می نماید.

شما می توانید با مراجعه به سایت وبلاگ ساختمان، از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای توسان نسل اول آگاه شوید. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ ساختمان در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه هیوندای توسان نسل اول با کیا اسپورتیج و جک S5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هیوندای توسان نسل اول با کیا اسپورتیج و جک S5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید