ستاره فوتبال عراق، وزیر ورزش شد ترامپ: حمله به عراق بدترین تصمیم در تاریخ آمریکا بود استقبال آمریکا از دولت جدید عراق دعوت بن سلمان از نخست وزیر جدید عراق برای سفر به عربستان

به گزارش وبلاگ ساختمان، رئیس مجلس عراق با انتشار فیلم قدیمی از گل عدنان به کره جنوبی، از او حمایت کرد.

ستاره فوتبال عراق، وزیر ورزش شد ترامپ: حمله به عراق بدترین تصمیم در تاریخ آمریکا بود استقبال آمریکا از دولت جدید عراق دعوت بن سلمان از نخست وزیر جدید عراق برای سفر به عربستان

ستاره سابق فوتبال عراق به عنوان وزیر ورزش این کشور تعیین شد.

به گزارش وبلاگ ساختمان، خبرگزاری فرانسه دراین باره نوشت: به صورت ناگهانی، عدنان درجال ستاره فوتبال عراق و سرمربی اسبق اسود الرافدین (مشکی بین النهرین - لقب تیم ملی فوتبال عراق) خود را در موقعیتی دید که پیراهن ورزش را با پیراهن سیاست عوض کند.

عدنان درجال قبل از این تلاش می کرد ریاست فدراسیون فوتبال عراق را به دست آورد اما حالا با رای اعتماد مجلس به کابینه مصطفی الکاظمی، خود را در راس وزارت ورزش و جوانان می بیند.

عدنان این بازیکن مدافع قدبلند حضور جدی در لیگ فوتبال را از سال 1979 با تیم قدیمی الزورا آغاز کرد و بعد از تیم الطلبه به تیم الرشید منتقل شد همان تیمی که عُدی پسر صدام حسین، آن را اداره می کرد.

او در سال 1992 به عنوان مربی تیم ملی کشورش منصوب شد و پس از آن مربی گری را در تیم های مختلفی در داخل خارج عراق ادامه داد تا اینکه در سال 2014 از دنیای مربی گری هم خداحافظی کرد.

وی در سال 2018 بعد از 25 سال ترک عراق به کشورش برگشت و تلاش کرد سمت ریاست فدراسیون فوتبال عراق را به دست آورد. با این حال او با اتهاماتی از سوی فدراسیوان وقت فوتبال روبه رو شد اما با شکایت عدنان، مسوولان فدراسیون فوتبال عراق محکوم شدند.

اعلام نام عدنان درجال به عنوان گزینه وزیر ورزش بحث و جدل زیادی را در عراق سبب شد.

او شهروند شیعه ای است که نامش از سوی احزاب سنی عراق برای وزارت ورزش مطرح شد اما احزاب شیعه مقاومت کردند تا جایی که رئیس مجلس (محمد الحلبوسی) با انتشار توییتری، به این نزاع را پایان بخشید.

در این توییت، رئیس مجلس نوشت که عدنان درجال خارج از همه دسته بندی های مذهبی است.

الحلبوسی همچنین در این توییت، فیلمی از یکی از گل های مشهور درجال به کره جنوبی در مسابقات مقدماتی المپیک1982 منتشر کرد.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق قبل از این اسامی متعددی را برای وزارت ورزش بیان نمود اما با مخالفت احزاب قدرتمند مجلس به ویژه شیعه روبه رو شد.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود می نویسد: درجال فراتر از ورزش و فوتبال است. او قبل از این به عنوان چهره نزدیک به رژیم صدام حسین شناخته می شود که با استفاده از همین موضوع رابطه خوبی را با کشورهای جنوب خلیج فارس به ویژه قطر ایجاد کرده است.

برخی منابع می گویند که وی با خانواده حاکم در قطر ارتباط نزدیکی دارد و با برخی از شاهزادگان این کشور، فعالیت تجاری دارد. همین روابط خوب با کشورهای جنوب خلیج فارس از نظر احزاب سنی عراق، یک امتیاز برای وی به شمار می رود.

او در فوتبال به صخرة الدفاع معروف بود و حالا اما بیشتر ورزشی ها از این انتخاب حمایت می کنند.

یونس محمود دیگر ستاره فوتبال عراق انتخاب عدنان درجال را انتخاب موفقیت آمیز توصیف می کند. جزائر السهلانی مدیر کمیته المپیک عراق هم گفت که درجال نزدیک به ورزشکاران کار خواهد کرد و این باعث می شود بسیاری از مسائل در در میان ورزش حل و ثبات دوباره به این بخش منتقل شود.

-

بیشتر بخوانید

منبع: عصر ایران

به "ستاره فوتبال عراق، وزیر ورزش شد ترامپ: حمله به عراق بدترین تصمیم در تاریخ آمریکا بود استقبال آمریکا از دولت جدید عراق دعوت بن سلمان از نخست وزیر جدید عراق برای سفر به عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاره فوتبال عراق، وزیر ورزش شد ترامپ: حمله به عراق بدترین تصمیم در تاریخ آمریکا بود استقبال آمریکا از دولت جدید عراق دعوت بن سلمان از نخست وزیر جدید عراق برای سفر به عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید