طرز تهیه اوت میل

به گزارش وبلاگ ساختمان، جو دوسر نوعی دانه غلات از خانواده گندمیان است. ات میل یک صبحانه بسیار محبوب است که از جو دوسر و مایعی مانند آب، شیر گاو یا شیر گیاهی تهیه می شود. ممکن است برخی به دلیل نرم بودن بافت اوت میل و حالت له شده آن، خیلی علاقه ای به خوردن این ماده غذایی نداشته باشند. اما مقدار مواد مغذی موجود در جو دوسر فوق العاده زیاد بوده و برای فواید زیادی برای سلامتی دارد.

طرز تهیه اوت میل

جو دوسر پر از مواد مغذی و فیبر است و یکی از مغذی ترین غذاهای تهیه شده از غلات سبوس دار به شمار می رود. جو دوسر از لحاظ علمی فواید متعددی برای بدن دارد. کمک به کاهش وزن، پایین آوردن خطر ابتلا به بیمار های قلبی و کم کردن قند خون از جمله مزایای استفاده از این ماده غذایی است. در این مقاله مزایای مصرف اوت میل و روش تهیه آن را شرح خواهیم داد.

فواید مصرف جو دوسر

تامین آنتی اکسیدان

جو دوسر شامل مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان است. این ماده غذایی به طور خاص، حاوی پلی فنول ها است، پلی فنول ها جزو ترکیبات گیاهی بوده و سرشار از آوانتانامیدها هستند. آوانتانامیدها نوعی آنتی اکسیدان هستند که اغلب فقط در جو دوسر یافت می شوند. آوانتانامیدها باعث افزایش تولید اسید نیتریک می شوند که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. همچنین، این آنتی اکسیدان گردش خون را بهبود بخشیده و در کاهش التهاب و خارش موثر است.

بهبود پاسخ انسولین و کاهش قند خون

جو دوسر حاوی فیبر محلول به نام بتاگلوکان است که می تواند به بهبود پاسخ انسولین کمک کند و احتمالاً باعث کاهش قند خون نیز می شود. ترکیب جو دوسر در رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به آن ها کمک می کند تا قند خون خود را مدیریت کنند.

با بررسی اجرا شده در مورد فواید جو دوسر برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2، تعیین شد که جو دوسر تأثیر مثبتی در کنترل قند خون دارد. بر این اساس، پژوهشگران اظهار داشتند که تحقیقات بیشتری برای آزمایش ایمنی جو دوسر برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 ضروری است.

تأمین مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی

جو دوسر یک غذای سرشار از مواد مغذی است که ضمن داشتن کالری کم، حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است. خوردن غذاهای کم کالری که دارای مواد مغذی فراوان هستند می توانند مواد غذایی مورد نیاز بدن را تامین کرده و در ضمنً، به کاهش وزن یا حفظ وزن سالم برای فرد کمک کنند. جو دوسر حاوی منیزیم، آهن، فسفر، روی، فولات (ویتامین ب 9)، مس و ویتامین ب 1 و ب 5 است.

بهبود سطح کلسترول

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد جو دوسر به دلیل دارا بودن بتاگلوکان می تواند سطح کلسترول را بهبود ببخشد. یک بررسی در سال 2014 تعیین کرد که اگر افراد روزانه 3 گرم یا بیشتر از بتاگلوکان مصرف کنند، مجموع مقدار کسترول خون آن ها کاهش پیدا می کند.

طبق تحقیقات، بتاگلوکان باعث کاهش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم یا کلسترول بد می شود، اما بر کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا یا کلسترول خوب تأثیر نمی گذارد.

افزایش باکتری های مفید در دستگاه گوارش

بتاگلوکان موجود در جو دوسر هنگام ترکیب شدن با آب، حالت ژله ای مانندی به اوت میل می دهد. این ترکیب معده و دستگاه گوارش را احاطه کرده و به باکتری های مفید روده غذا رسانی می کند. این امر باعث افزایش سرعت رشد آن ها می شود و می تواند به داشتن یک روده سالم کمک کند.

کاهش خطر ابتلا به آسم

آسم یک بیماری شایع است که اغلب در دوران کودکی بروز می کند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد غذاهای خاص می توانند یک عامل خطرزا برای ابتلا به آسم باشند، این در حالی است که برخی دیگر از مواد غذایی ممکن است خطر آسم را کاهش دهند.

به عنوان مثال، مطالعه ای روی 3،781 کودک انجام شد که تعیین کرد افرادی که جو دوسر را به عنوان صبحانه می خورند، به احتمال زیاد در سن 5 سالگی به آسم مبتلا نمی شوند. غذاهای دیگری که خطر ابتلا به آسم را کاهش می دهد عبارتند از:

  • گندم
  • چاودار
  • غلات جو
  • ماهی
  • تخم مرغ

مدیریت وزن

جو دوسر سرشار از فیبر محلول است، بنابراین بعد ار مصرف آن حس سیری سریع تر به فرد القا می شود. حس سیری می تواند به کاهش وعده غذایی کمک کرده و به کم کردن وزن شخص کند. محققان با بررسی تأثیر جو دوسر بر اشتها به این نتیجه رسیدند که این ماده غذایی میل به خوردن را برای 4 ساعت کاهش می دهد.

برطرف یبوست

یبوست یک مشکل عمده مربوط به دستگاه گوارش است که تقریباً برای همه اتفاق می افتد. فیبر موجود در بلغور جو دوسر می تواند به دفع ضایعات از دستگاه گوارش کمک کند، این امر می تواند یبوست را برطرف یا از آن جلوگیری کند.

ارزش غذایی

جو دوسر شامل چندین ماده مغذی مهم است. طبق اعلام وزارت زراعت ایالات متحده، یک فنجان جو دوسر پخته شده حاوی موارد زیر است:

  • 166 کالری
  • 94 پروتئین
  • 4 گرم فیبر رژیمی
  • 56 گرم چربی

طرز تهیه اوت میل

شما می توانید با جوشاندن جو دوسر در شیر گاو، شیر گیاهی یا آب، اوت میل تهیه کنید. زمان پخت متفاوت خواهد بود و می تواند بین 10 تا 60 دقیقه باشد. برای پختن اوت میل باید دستورالعمل های تعیینی را رعایت کنید. مراحل معمولاً شامل موارد زیر است:

  • ابتدا باید 1.5 فنجان شیر یا آب را به جوش بیاورید.
  • یک دوم فنجان جو دوسر به مایع در حال جوش اضافه کنید و آن را هم بزنید.
  • کاهش حرارت گاز را کاهش داده و در حالت میانه قرار دهید.
  • اجازه دهید ترکیب داخل قابلمه به مدت 10 تا 20 دقیقه بجوش بیاید.
  • در مرحله بعد می توانید افزودنی های دلخواهتان مثل ادویه و شیرین کننده های طبیعی (مثل عسل و انواع شیره) را به اوت میل اضافه کنید.

اگرچه انواع فوری اوت میل معمولاً خیلی سریع طبخ می شوند، اما این اوت میل های نیمه آماده فرآوری شده هستند و خواص مورد نظر را ندارد. اوت میل های نیمه آماده اغلب حاوی شکر و مواد نگهدارنده هستند.

نتیجه گیری

اوت میل یکی از مواد مغذی مفید برای وعده صبحانه است. این ماده غدایی می تواند به فرد در کم کردن وزن، پایین آوردن خطر ابتلا به بیماری های قلبی و کاهش قند خون کمک کند. به طور کلی، ارزش غذایی جو دوسر بسیار زیاد بوده و برای حفظ سلامت وزن و کاهش سطح چربی و کلسترول خون موثر است.

بهتر است جو دوسری را انتخاب کنید که کمتر فرآوری شده باشد و عاری از شکر و مواد نگهدارنده باشند.

منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه اوت میل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اوت میل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید