عملیات اجرایی موج شکن بندر تنگ کنارک شروع شد

به گزارش وبلاگ ساختمان، فرماندار کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی موج شکن بندرتنگ این شهرستان با 78 میلیارد تومان اعتبار شروع شد.

عملیات اجرایی موج شکن بندر تنگ کنارک شروع شد

عبدالغفور حوت اظهارداشت: فاز نخست این طرح که شامل احداث موج شکن های اصلی و فرعی بود در آذرماه سال 1399 افتتاح شد و فاز دوم آن شامل ساخت اسکله پهلوگیری شناورهای کلاس لنج است.

وی بیان نمود: این طرح با 160 متر طول اسکله، نوع اسکله بلوک وزنی، وسعت حوضچه 20 هکتار اجرا می گردد و منبع تامین اعتبار آن از محل اعتبارات مطالعات راهبردی مکران است.

فرماندار کنارک گفت: این اقدام خوب در راستای توسعه زیرساخت های بندری صورت گرفته و ساخت موج شکن بندر تنگ می تواند موجب ماندگاری ساحل نشینان و یاری به اشتغال و استفاده بهینه صیادان منطقه از ظرفیت دریا و صید آبزاین گردد.

وی توضیح داد: بندر صیادی و گردشگری تنگ یکی از قدیمی ترین اسکله های صیادی در حوزه شهرستان کنارک در 110 کیلومتری جهت چابهار- زرآباد به جاسک واقع شده و از نقاط مهم صیادی و گردشگری سواحل مکران به شمار میرود که با احداث موج شکن و اسکله نو امیدواریم مردم منطقه هرچه سریع تر از مزایای این طرح منتفع شوند.

حوت گفت: سواحل مکران دارای بنادر متعدد تجاری و صید و صیادی است بطوریکه 11 بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، بریس، چابهار، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستان های چابهار، دشتیاری و کنارک در زمینه صید و صیادی فعال هستند.

وی ادامه داد: استفاده مناسب از ظرفیت ها و توانمندی ها بویژه ذخایر خدادادی دریا می تواند روز به روز بر رونق اقتصاد خانوار و ایجاد اشتغال پایدار تاثیر مهمی داشته باشد.

چابهار، کنارک و دشتیاری در محدوده سواحل مکران به آب های اقیانوس هند متصل هستند و موقعیت مناسبی برای آبزی پروری دارند. وجود نعمت های فراوان خدادادی و ظرفیت های بسیار اشتغال دریا محور در سواحل چابهار و کنارک توانسته بیش از 24 هزار نفر را در بخش شیلات مشغول به کار کند.

وبلاگ ساختمان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "عملیات اجرایی موج شکن بندر تنگ کنارک شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات اجرایی موج شکن بندر تنگ کنارک شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید