فرصت طلایی پرداخت قبوض عوارض نوسازی و خدمات پسماند ، جرایم شهری از سال 1348 بخشیده شدند

به گزارش وبلاگ ساختمان، مدیرکل تشخیص و وصول عایدی شهرداری تهران گفت: اگر کسی هر سال عوارض نوسازی و بهای خدمات پسماند خود را پرداخت نمی کرد، مشمول جریمه می شد اما برای قبوض سال جاری تمام جریمه های مربوط به بازه زمانی از سال1348 تا سال1401 بخشیده شده است.

فرصت طلایی پرداخت قبوض عوارض نوسازی و خدمات پسماند ، جرایم شهری از سال 1348 بخشیده شدند

به گزارش وبلاگ ساختمان، عایدیهای شهرداری تهران روند رو به رشدی در سال1401 داشته است که ارقام ثبت شده نیز آن را تأیید می نماید تا جایی که علیرضا زاکانی، شهردار تهران از تحقق 130درصدی بودجه امسال برای اداره مرکز خبر می دهد. این در حالی است که با وجود مسائل مالی، شهرداری پیروز به وصول مطالبات خود و پیگیری سهم قانونی این ارگان از عایدیهای مصوب شده است. از سوی دیگر برای پرداخت عوارض رایج شهری تا انتها سال نیز بخگرددگی درنظر گرفته شده که فرصت طلایی برای شهروندان تهرانی خواهد بود. دراین باره با علی خوشنود، مدیرکل تشخیص و وصول عایدی شهرداری تهران گفت وگو نموده ایم.

چرا اعلام شده که این بار شهروندان می توانند از استثنایی ترین بخگرددگی بهره مند شوند؟

اگر کسی هر سال عوارض نوسازی و بهای خدمات پسماند خود را پرداخت نمی کرد، مشمول جریمه می شد اما برای قبوض امسال تمام جریمه های مربوط به بازه زمانی از سال1348 تا سال1401 بخشیده شده است؛ به همین دلیل است که گفته می گردد. استثنایی ترین بخگرددگی جرایم تاریخ بلدیه. علاوه بر بخگرددگی، 10درصد نیز جایزه خوش حسابی پرداخت می گردد. در عوارض کسب و پیشه هیچ جریمه ای لحاظ نشده که این تنها در تهران اجرا شده است.

گویا برای حوزه پسماند نیز بخگرددگی های کم سابقه درنظر گرفته شده است.

بله. در واقع این فرصت بسیار خوبی برای اصناف است. قانون بهای خدمات مدیریت پسماند به این صورت است که اگر این عوارض را پرداخت نکنند با نرخ سال بعد محاسبه می گردد و درخصوص این عوارض در امسال افزایش 57درصدی نسبت به سال99 داشتیم. این افزایش، خردادماه امسال در شورای شهر تهران تصویب شد اما ما محاسبه کردیم و متوجه شدیم این ارقام برای بخش کسب و پیشه افزایش زیادی دارد. با توجه به شرایط نامناسب مالی، لایحه ای به شورای شهر ارائه دادیم تا عوارض پسماند کسبه براساس سال99 محاسبه گردد.2600میلیارد تومان در مجموع قبوض امسال، بخگرددگی لحاظ شده است؛ البته مشروط بر آنکه تا انتها سال پرداخت گردد.

آیا بخشی از جریمه های رانندگی که به شهرداری اختصاص یافته بود ، دریافت شده است؟

مبلغ 500میلیارد تومان سهم شهرداری از عوارض جریمه های رانندگی به وسیله تهاتر با وزارت کشور در حال تحقق است. در تفاهم با وزارت کشور مقرر شد که این رقم برای تامین دوربین معابر صرف گردد. 47میلیارد تومان نیز از محل عوارض 8درصد حق الثبت اسناد رسمی و بعلاوه 15میلیارد تومان از بخش عوارض 12هزار گمرکی تا انتها بهمن ماه حسابرسی شده که به زودی به حساب شهرداری تهران واریز خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "فرصت طلایی پرداخت قبوض عوارض نوسازی و خدمات پسماند ، جرایم شهری از سال 1348 بخشیده شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت طلایی پرداخت قبوض عوارض نوسازی و خدمات پسماند ، جرایم شهری از سال 1348 بخشیده شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید